خبرنگاران سولانا : بازسازی مالی پساکرونا از اکنون باید شروع گردد

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران- خبرنگاران- مسوول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به کرونا مبتلا شده، در مقاله ای از قرنطینه نوشت که کشورها باید با رویکردی پیشگیرانه بازسازی مالی پس از انتها بحران شیوع کووید19 را از اکنون شروع نمایند.

خبرنگاران سولانا : بازسازی مالی پساکرونا از اکنون باید شروع گردد

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خاویر سولانا مسوول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای که در تارنمای پراجکت سیندیکیت به چاپ رسانده، با یادآوری اینکه به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری است، گفت که این مقاله را از قرنطینه برای خوانندگان می نویسند.

او در این مقاله بحران شیوع کرونا در دنیا را به جنگ هایی مثل جنگ دنیای تشبیه و تاکید نموده است که دنیا همانطور که از بحران های پیشین عبور نموده، از کرونا نیز عبور می نماید اما باید درس هایی را از بحران های پیشین بگیرد.

سولانا شیوع کرونا را بحرانی با ابعاد تاریخی دانست که شبیه یک جنگ متعارف نیست و همه انسان های روی زمین در این جنگ در مقابل یک دشمن مشترک هستند و به حرکت درآوردن امکانات باید در کنار بی حرکت کردن بخش بزرگی از جمعیت روی دهد.

او که دبیر کلی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را نیز در کارنامه خود دارد، به چند نکته اشاره نمود و نوشت: اولا، ما نباید رهبری مقتدر را که قطعا در این شرایط ناگوار مورد احتیاج است، با رهبری غیرمنعطف اشتباه بگیریم. دولت های ما در عین حال که باید فضای کافی برای مقابله با این بحران را داشته باشند؛ نباید خود را دارای چک سفیدامضا بدانند، بلکه باید مسوولانه عمل نمایند.

سولانا اضافه نمود: دوم اینکه ما نباید مسوولیت میهن پرستانه را که قطعا لازم است، با ملی گرایی طردگرا اشتباه بگیریم... این بحران تنها به وسیله عقلانیت، مهربانی و تفاهم در درون و در خارج از مرزها (در صحنه بین الملل) قابل حل است.

او نوشت: همه مسیرهای همکاری علمی و فنی بین المللی که امروز بیش از هر زمان دیگری با منافع خود ما همپوشانی دارد، باید با روحیه همبستگی طی گردد؛ کلید پیروزی بر این بحران این است که مطمئن شویم اشتراک دنیای بهترین تجربه ها از شیوع دنیای ویروس پیشی بگیرد.

سولانا ادامه دادکه او در نهایت، باید اطمینان حاصل کنیم که چشم انداز اجتماعی-اقتصادی که از پس این جنگ استعاری ظاهر می گردد، هیچ شباهتی به آنچه پس از یک جنگ واقعی برجای می ماند، نداشته باشد. به عبارت دیگر، بازسازی باید اقدامی پیشگیرانه تلقی گردد، نه اقدامی واکنشی و دستگاه ضربه گیر باید کار خود را بلافاصله با تمام سرعت شروع کند.

ابتلای سولانا به کووید19 در 24 اسفندماه سال گذشته تایید شد. او از آن موقع در بیمارستان بستری بود. سولانا در مقابله خود گفته است که فرایند بهبودی وی به کندی پیش می رود، اما امیدوارنماینده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 577

به "خبرنگاران سولانا : بازسازی مالی پساکرونا از اکنون باید شروع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سولانا : بازسازی مالی پساکرونا از اکنون باید شروع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید