موتور محرک اقتصاد مقاومتی کلمه ما می توانیم است

به گزارش تور اروپا ارزان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی موتور محرک اقتصاد مقاومتی را کلمه ما می توانیم دانست.

موتور محرک اقتصاد مقاومتی کلمه ما می توانیم است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از آستان نیوز، مالک رحمتی در آیین بهره برداری از فاز یک کلین روم داروسازی ثامن و افتتاح مجتمع تحقیقاتی گل و گیاه رضوی گفت: مدار فعالیت های مالی آستان قدس رضوی باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت گیرد و این مهم، یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی است.

وی با اشاره به پروژه بهره برداری از فاز یک کلین روم داروسازی ثامن گفت: این پروژه در زمانی به بهره برداری می رسد که کشور ما با مسائلی اساسی در حوزه دارو روبرو است، این در حالی است که داروسازی ثامن پیش از این نیز دو پیک پنجم کرونا که کشور با کمبود سرم روبرو بود نه تنها خط فراوری خود را برای اینگونه اقدامات توسعه ای تعطیل نکرد بلکه همزمان بااین توسعه، ظرفیت فراوری سرم خود را با کار شبانه روزی افزایش داد تا در بحران تامین سرم در کنار حوزه سلامت و درمان باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه فراوری در آستان قدس رضوی بر مدار اقتصاد مقاومتی می چرخد خاطر نشان کرد: پروژه های شرکت داروسازی ثامن و افزایش ظرفیت فراوری در پیک های سنگین کرونا نیز با اتکا به توان متخصصان و ماشین آلات داخلی و توجه به فراوری ملی در سال حمایت از فراوری رخ داد و اثبات کرد که ما می توانیم.

رحمتی با ابراز امیدواری به بهره برداری از فاز تکمیلی این پروژه در سال آینده گفت: ما نباید به این گونه افتخارات بسنده کنیم، زیرا تا رسیدن به نطقه آرمانی هنوز جای کار بسیار است و باید با برنامه ریزی، این جهت را ادامه دهیم.

نقش اثرگذار خادمان سلامت در مقابله با کرونا

وی ادامه داد: اگر ما در دوران کرونا روی پای خود نمی ایستادیم و اگر مجاهدان عرصه سلامت زنجیره ای از پرستاران، داروسازان، پزشکان، و دیگر خادمان سلامت را تشکیل نمی دادند، خسارت های سختی به کشور وارد می شد، اما مدیران، کارکنان و پرسنل خدوم بیمارستان ها و شرکت های داروسازی خالصانه و مومنانه پای کار آمدند و توانستیم به خوبی این دوران را سپری کنیم.

رحمتی توضیح داد: با کوشش های کادر درمان و داروسازان، واکسن داخلی فراوری کردیم و بدون شک اگر در این حوزه موفقیتی حاصل نمی شد، با توجه به سیاست های دیگر کشورها، واردات واکسن هم برای ما تسهیل نمی شد و با خسارت های جبران ناپذیری روبرو می شدیم.

حمایت های آستان قدس رضوی برای ارتقای بهره وری کشاورزی در کشور

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بعلاوه برنامه ریزی برای ارتقای بهره وری در عرصه کشاورزی را یکی از اقدامات کلیدی این مجموعه برشمرد و بر توسعه فعالیت ها و حمایت ها در این عرصه تاکید نمود.

رحمتی ادامه داد: با توجه به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی و مطابق با رسالتی که این آستان برای یاری به حل مسائل کشور بر عهده دارد، چند سالی است که به حوزه فراوری بذر ورود پیدا نموده ایم و عملکرد مناسبی هم داشته ایم که باید این فعالیت راهبردی تداوم داشته باشد و دقت داشته باشیم که پابه پای پیشرفت علم و فناوری در این حوزه، پیش برویم.

مجتمع نمایشگاهی-تحقیقاتی بذر و نهال رضوی با هدف ایجاد فضایی متفاوت در عرصه فراوری و عرضه گل و گیاه زینتی راه اندازی شده شامل چند گلخانه مجهز و پیشرفته است و برای احداث آن 30 میلیارد تومان هزینه شده است. در این مجتمع انواع و اقسام گل و گیاه آپارتمانی، درختچه ها، نهال های مثمر و غیرمثمر خاص، نشاء بذر و سایر محصولات مرتبط با کشاورزی و باغبانی برای استفاده عموم مردم عرضه خواهد شد.

پروژه فاز نخست کلین روم داروسازی ثامن نیز در راستای ارتقای کیفیت و تداوم فعالیت شرکت طبق استاندارد های جهانی صنعت داروسازی و امکان دریافت گواهینامه CGMP فنی برای صادرات به اروپا و بعلاوه افزایش کمی و کیفی فراوری از یک سال و نیم قبل شروع شد که در حال حاضر فاز نخست آن با صرف هزینه ای در حدود 110 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

اجرای این طرح در سه فاز ضمن ارتقای کیفیت محصولات فراوریی، در مجموع 70 درصد ظرفیت فراوری شرکت داروسازی ثامن را در حوزه محصولات تزریقی به ویژه سرم و بعلاوه طیف گسترده تری از دارو های تازه افزایش خواهد داد که در حال حاضر موجب افزایش 30 درصدی ظرفیت فراوری شرکت در فاز نخست شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1860

به "موتور محرک اقتصاد مقاومتی کلمه ما می توانیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور محرک اقتصاد مقاومتی کلمه ما می توانیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید