رانندگان چقدر تسهیلات کرونایی دریافت نموده اند؟

به گزارش تور اروپا ارزان، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت که بر اساس آمارهای اعلام شده تا کنون بیش از 86 درصد رانندگان حمل ونقل عمومی بین شهری تسهیلات کرونایی مصوب را دریافت نموده اند و دیگر رانندگان هم باید آن را دریافت نمایند.

رانندگان چقدر تسهیلات کرونایی دریافت نموده اند؟

به گزارش خبرنگاران، در شرایطی بیش از 15 ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد بعضی رانندگان نسبت به پرداخت نشدن تسهیلات کرونایی شان انتقاد دارند و معتقدند که بانک ها مشکل اصلی برای پرداخت نشدن تسهیلات شان هستند.

البته اخیرا محسن صادقی- مدیرکل دفتر بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی - در این باره گفته بود که تا اواسط خردادماه 1400 با پرداخت حدود 72 درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت ها و رانندگان حمل ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا، اندازه تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم 3400 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه حمل ونقل عمومی برون شهری نظیر رانندگان مسافربری جاده ای و شرکت ها با آسیب های قابل توجهی روبرو شدند، درباره سهم رانندگان از این تسهیلات پرداختی اضافه کرد: در مجموع حدود 203 هزار پرونده از سوی شرکت های حمل ونقلی و رانندگان برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود 155 هزار پرونده و معادل 76 درصد از کل پرونده ها به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده ها هم در فرایند پرداخت قرار دارند.

داریوش باقر جوان - مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای- در گفت وگو با خبرنگاران در این باره اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 113 هزار نفر از رانندگان حمل ونقل عمومی برون شهری شامل رانندگان اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه پلاک عمومی در سامانه کارا ثبت نام کردند و در همان زمان همه آن ها مورد تایید قرار گرفته و پرونده شان برای ادارات کار استان های متبع رانندگان ارسال شد.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آماری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ما ارسال نموده است تا کنون 98 هزار نفر از رانندگان پیروز به دریافت تسهیلات شان شده اند و بقیه افرادی هم که تسهیلات به آن ها پرداخت نشده، شرایط لازم را نداشتند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از نظر سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی همه رانندگان باید تسهیلات خود را دریافت نمایند اما پیگیری و پرداخت آن بر عهده سازمان راهداری نیست و ما تنها معرفی نماینده و تایید نماینده رانندگان هستیم که این کار را انجام داده ایم.

باقر جوان توضیح داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید جوابگو باشد چرا که چگونگی پرداخت آن بر عهده وزارت کار است اما در همان ماه های نخست تصویب تسهیلات کرونایی مسائل را در هر حوزه ای که به ما انتقال داده اند به استان ها و دستگاه های مختلف اعلام نموده ایم و به نام مثال در زمینه تضامین بعضی بانک ها خارج از چاچوب تضامینی از رانندگان می خواستند که آن را حل کردیم و اگر راننده ای در شرایط کنونی مسئله ای دارد و به ما انتقال بدهد این مسائل را برای حل آن منعکس خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1508

به "رانندگان چقدر تسهیلات کرونایی دریافت نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانندگان چقدر تسهیلات کرونایی دریافت نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید