راه حل هایی برای بالا بردن روحیه در محل کار

به گزارش تور اروپا ارزان، زمان استراحت در محل کار، موقعیتی مناسب برای احیای روحیه

باید بدانیم بین یک وقت استراحت مفید و هوشمندانه و وقت استراحت معمولی، یک تفاوت اساسی هست و آن تمرکز است. همه ما در محل کار خود، دقایقی را به عنوان وقت استراحت می گذرانیم اما بسکمک از این اوقات استراحت، تاثیر چندانی در رفع خستگی و خالی شدن استرس ما ندارند و ما را برای بازگشت به کارمان آماده نساخته و فقط اوقات استراحت هوشمند هستند که به ما کمک کرده تا خود را احیاء سازیم. با خبرنگاران همراه باشید:

راه حل هایی برای بالا بردن روحیه در محل کار
  • هیچ گاه در وقت استراحت تلویزیون نبینید. یکی از پندارهای نادرست درباره وقت استراحت به دیدنی تلویزیون در آن دقایق ارتباط دارد. خیلی ها فکر می کنند که با دیدنی تلویزیون در وقت های استراحت می توانند مسائل را فراموش کنند. حال آنکه در اغلب موارد، تلویزیون، عوامل استرس زای بیشتری به افراد انتقال می دهد و باعث می شود تا کارکنان از داشتن وقت استراحت گریزان شوند.
  • برای استفاده بهینه از وقت استراحت باید از خلاقیت شخصی نیز یاری گرفت تا بتوان راهی برای آرامش دادن به خود و خارج کردن استرس ها و خستگی ها یافت که یکی از بهترین گزینه ها پیاده روی و قدم زدن است. اهمیت ندارد به کجا یا به چه مدت فقط باید چند دقیقه ای قدم زد و با حضور در طبیعت، انرژی از دست رفته را باز یافت تا پس از بازگشت به محل کار گویی که کار تازه شده است و می توان با ذهنی شکوفا و شاداب، مسائل را حل کرد.
  • سیستمی را برای وقت های استراحت طراحی کرده که منطبق و متناسب با نیازها و برنامه های کاری تان باشد. (مثلا مشخص کردن ساعاتی خاص در طول روز به عنوان وقت استراحت منظم یا انجام حرکات کششی هر 30 دقیقه یک بار و…).
  • به دوستی که سال هاست با او تماس نگرفته اید، تلفن کنید (این کار به شما حس تازه و عجیبی می دهد، به ویژه در دقایق اول مکالمه).گاهی اوقات، ما به شدت به تجدید پیوند و درد دل کردن با یک دوست قدیمی نیاز داریم چرا که این کار ما را یاری کرده تا به زندگی از دیدگاهی متفاوت نگاه کنیم.
  • به فضای سبز بیرون اداره تان رفته نفس عمیق بکشید. هنگامی که به فضای سبز بیرون اداره تان می روید، فقط و فقط به زیبایی طبیعی علف فکر کنید و از آن لذت ببرید، سپس می بینید که دیگر نگران کار و زندگی و گرفتاری های روزمره تان نیستید.
  • به لطیفه ای نه چندان بامزه و خنده دار نیز از ته دل قهقهه سر دهید. البته این کار را با مسخر گی انجام ندهید بلکه واقعا و از ته دل بخندید. همه ما گاهی اوقات به سختی می خندیم و برای خندیدن تلاش کافی انجام نمی دهیم. خندیدن از ته دل، تا حد زیادی به کاهش استرس ناشی از کار یاری می کند.
  • مقدار زیادی آب بنوشید. جرعه جرعه نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند هم استرس شما را کم کند و هم به شما احساس آرامش و اطمینان دهد.
  • چیزهای اطراف تان را برعکس قرار دهید. سعی کنید تا همه چیز را وارونه و در جهت عکس حالت طبیعی اش بگذارید. برای این کار به تمرکز بسیار زیادی نیاز دارید و همین مساله، تمرکزتان بر خود را بالا می برد. شما همچنین می توانید اسمتان را با دست چپ (اگر راست دست هستید) بنویسید. این کارها به شما احساس تفاوت می دهد که احساس دلزدگی و یکنواختی را از شما دور می کند.
  • همکاران تان را به صرف یک میان وعده دعوت کنید. این کار هم شما را از تنهایی و نگرانی در می آورد و هم پیوندتان با همکاران خود را بیشتر می سازد. این ابتکار بهترین بهانه برای دور هم جمع کردن همکاران و اعضای تیم های کاری است.
  • در یک جای ساکت و آرام با خودتان خلوت کرده و فقط تفکرتان به چیزهای مورد علاقه تان باشد. چیزی مثل پرواز با یک پرنده. شما می توانید با پرواز در خیال و تصورات خود، زیباترین لحظات را در سخت ترین شرایط، رقم بزنید. شما می توانید همچون یک پرنده در آسمان ها اوج گرفته و به دنیاهای دیگر سفر کنید. این کار تاثیر شگفت انگیزی بر کاهش استرس شما خواهد گذاشت.
  • از کف دستتان یک کپی تهیه کنید. شاید در نگاه اول این کار کمی غیرعادی یا حتی مسخره به نظر بیاید اما واقعیت آن است که کف دست تان، منحصر به فرد است و وقتی به آن نگاه کنید، در می یابید که شما هم منحصر به فرد هستید.
  • جای چیزهای موجود روی میز کارتان را عوض کنید. همه ما به جور دیگر فکر کردن و متفاوت دیدن چیزها نیاز داریم به ویژه زمانی که به استرس دچار می شویم. ثابت و بدون تغییر بودن چیدمان اتاق کار یا میز کار برای مدت های طولانی می تواند یک نوع احساس یکنواختی و کسالت در افراد بوجود آورد.
  • چند داستان شگفت انگیز که از وب سایت های اینترنتی دانلود کنید و آن را برای یکی از همکارانتان ایمیل کنید. چنین داستان هایی هم برای شما جالب است و شما را از فکر کردن به استرس ها رها می کند و هم برای همکاران تان.
  • لطیفه ای را برای همکارانتان تعریف کنید. همه ما به خندیدن در محل کارمان نیاز داریم و چه بهتر که این خندیدن به خاطر یک نمایش خنده دار و بامزه باشد. خندیدن در محل کار هم پیوند های بین کارکنان و اعضای تیم را بالا می برد و هم انرژی مضاعفی را برای ادامه ساعات کاری به وجود می آورد.
  • برای همکاری که خیلی دوستش دارید، یک هدیه بخرید. همه ما دوست داریم که به دیگران هدیه دهیم و از دیگران هدیه بگیریم. پس حتما این کار را انجام دهید.
منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1780

به "راه حل هایی برای بالا بردن روحیه در محل کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل هایی برای بالا بردن روحیه در محل کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید