رونمایی از دو طرح عظیم فدراسیون همگانی، سلطانی فر: نگاه جدی به این ورزش خواهیم داشت

به گزارش تور اروپا ارزان، وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه فدراسی ون ورزش های همگانی دستاوردهای بزرگی داشته، گفت: در سال جدید نگاه جدی و پرمعنایی به ورزش همگانی خواهیم داشت.

رونمایی از دو طرح عظیم فدراسیون همگانی، سلطانی فر: نگاه جدی به این ورزش خواهیم داشت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، نشست مشترک روسای فدراسیون های روستایی و عشایری، زورخانه ای و پهلوانی و همگانی با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برگزار گردید.

سلطانی فر در این نشست با بیان اینکه ورزش کشور تشنه اخلاق پهلوانی و جوانمردی است، گفت: باید در تمام کارهایی که می خواهیم انجام دهیم خصوصاً در بخش ورزش همگانی، اولین هدف ترویج ارزش های اخلاقی پهلوانی، انسانی، اسلامی و جوانمردی باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید عدالت در ورزش کشور به وجود بیاید، اظهار داشت: این هم شامل توزیع عادلانه امکانات خواهد بود تا بتوانیم زمینه بروز و ظهور خلاقیت ها و استعدادها را فراهم کنیم که قدم های اولیه این اتفاق در ورزش همگانی رخ خواهد داد.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه دستاوردهای خوبی در ورزش همگانی داشته ایم، بیان کرد: باید طرح ها و برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی را به مجلس ببریم و با برنامه ریزی هایی که انجام شده است در جهت ترویج ورزش همگانی قدم برداریم تا مردم در جریان اهمیت این موضوع قرار بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید نمود: با توجه رشد نسبتاً خوبی که در بودجه سال جاری داشته ایم، امیدوارم بتوانیم نیازهای مختلف این بخش را تامین کنیم. سال جاری نگاه جدی و پرمعناترین را به ورزش همگانی خواهیم داشت.

همچنین افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در این نشست با اشاره به برنامه ها و اولویت هایی که برای فدراسیون در نظر گرفته شده بود، گفت: یکی از اصلی ترین ماموریت هایی که به فدراسیون همگانی داده شد، حرکت به سوی اجرای پروژه های ملی مشترک است. در این راستا تفاهم نامه های بسیار خوبی با دستگاه ها و سازمان های مرتبط امضا شده است که باید در سال جدید به سمت اجرای این برنامه ها برویم.

ملایی با ارائه آماری از میزان مرگ و میر در دنیا بر اثر کم تحرکی که ایران هم در این آمار سهم دارد، اظهار داشت: هدف و اولویت اصلی فدراسیون ورزش های همگانی کاهش کم تحرکی ملی و حرکت به سمت تحقق شعار سال جاری با عنوان بهره وری نیروی کار ایران با ورزش همگانی است.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر شروع فرایند تعاملات بین بخشی در جهت تحقق اهداف این فدراسیون از سال جدید بیان کرد: برای رسیدن به اهداف مان دو محور را در دستور کار قرار داده ایم که یکی حمایت طلبی از وزارت ورزش و یکی هم مشارکت طلبی از سایر ارگان ها و سازمان ها برای اجرای طرح های مان است.

وی تاکید نمود: با چهار عنوان اصلی ترین پروژه هایی که قابلیت کار مشترک دارند را در دستور قرار داده ایم. آگاهی بخشی به افکار عمومی، دوره رهبران سبک زندگی فعال برای تربیت مدیر درحوزه همگانی، برگزاری فیلم های کوتاه ورزش همگانی و پویش قهرمانان اراده برای جوانان چاق کشور را در خواهیم داشت.

ملایی با اشاره به کوشش برای فراهم کردن زیرساخت های ورزش همگانی در دستگاه ها و سازمان های مختلف گفت: اگر بتوانیم اعتبارات لازم را فراهم کنیم، کوشش خواهیم کرد استانداردهای لازم برای محیط فعال ورزش در بیمارستان ها، زندان ها و مدارس را فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به راه اندازی پویش جدید در این فدراسیون برای سال جدید گفت: در بخش مردم فعال پویش پیاده روی را به عنوان یک طرح عظیم سال 1400 در نظر گرفته ایم. لیگ یوگا، جشنواره ملی گردش و ورزش، جشنواره ملی مهد کودک ها، لیگ تندرستی و طرح ملی نشاط را خواهیم داشت.

وی در تشریح بیشتر طرح پیاده روی گفت: برای نهادینه شدن سبک زندگی فعال 11 گروه مخاطب را در نظر گرفته ایم. در سه روز خاص از سه هفته اول ترویج ورزش را برای یک گروه خاص مد نظر خواهیم داشت. در این طرح جامعه هدف یک روز را به عنوان مشارکت در این طرح انتخاب خواهد نمود و با ثبت نام در کمپین پیاده روی به ورزش و پیاده روی خواهد پرداخت و فعالیت 5 هزار گام را به ثبت برسانند و مجموع این آمار برایشان ثبت خواهد شد که در نهایت نفرات برتر انتخاب خواهند شد. حداقل اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده حداقل 2 میلیارد تومان است که باید بتوانیم تامین کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی از برگزاری لیگ مینی فوتبال به عنوان دومین طرح عظیم این فدراسیون در سال جدید نام برد و گفت: ثبت نام برای حضور در این لیگ رایگان است و برای دو رده سنی آقایان (بالای 18 سال) و بانوان (بالای 15) سال در نظر گرفته شده است. پیش بینی ما این است که حدود 100 هزار تیم در مینی فوتبال محلات شرکت نمایند و پس از برگزاری مسابقات در رده های مختلف در نهایت برترین ها به تیم ملی خواهند رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1379

به "رونمایی از دو طرح عظیم فدراسیون همگانی، سلطانی فر: نگاه جدی به این ورزش خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از دو طرح عظیم فدراسیون همگانی، سلطانی فر: نگاه جدی به این ورزش خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید