صدای نوشاد عالمیان هم درآمد، چند ماه است از جیب می خورم

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران، نوشاد عالمیان تنها بازیکن تنیس روی میز ایران است که در کنار مدال های رنگارنگ از مسابقات بین المللی مختلف، سابقه حضور در دو دوره بازی های المپیک (المپیک 2012 لندن و 2016 ریو) را هم دارد.

صدای نوشاد عالمیان هم درآمد، چند ماه است از جیب می خورم

وی برای کسب سهمیه سومین حضور متوالی در بازی های المپیک آماده می شد که به خاطر کرونا و مانند دیگر ورزشکاران خانه نشین شد و مجبور به پیگیری انفرادی تمریناتش؛ ادامه این شرایط اما انگیزه وی را تا حد زیادی کم نموده است به خصوص که آسیب نداشتن مزایایی مانند شغل و حقوق هم در این دوران بیشتر از همواره برای او نمود پیدا نموده است.

این در حالی است که نوشاد عالمیان تاریخی ترین مدال تنیس روی میز ایران را در اختیار دارد. این مدال در جریان بازی های آسیایی 2018 اندونزی بعد از 52 سال به دست آمد. عالمیان با صعود به مرحله نیمه نهایی، تنیس روی میز ایران را بعد از نیم قرن در بخش انفرادی صاحب مدال آسیایی (برنز) کرد با این حال وی از شرایط این روزهایش خیلی راضی نیست و به خصوص از بی توجهی مسئولان گلایه مند است.

متحمل آسیب اقتصادی شدم

نوشاد عالمیان در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه کرونا تمام برنامه هایش را در بخش باشگاهی و ملی مختل کرد، گفت: در این شرایط متحمل آسیب اقتصادی زیادی شدم چون دریافتی هایم قطع شد درحالی که نه شغلی دارم نه منبع درآمد ثابتی به عنوان حقوق.

نه شغل دارم نه حقوق و بیمه

وی ادامه داد: 20 سال است که تنیس روی میز بازی می کنم، 15 سال هم است که عضو تیم ملی هستم، در مسابقات مختلفی شرکت داشتم و مدال گرفته ام، سرآمد مدال هایم هم با عنوان سومی بازی های آسیایی و یک رکوردشکنی به دست آمد بااین حال نه شغل ثابتی دارم و نه بیمه هستم، استخدام هیچ کجا نیستم و حقوقی هم نمی گیرم.

دریافتی هایم قطع شده است

این چپ دست تنیس روی میز ایران تاکید نمود: منبع درآمد و دریافتی هایم از مسابقات باشگاهی بود که به خاطر کرونا لغو شدند. البته مسئولان تیم اعلام نموده اند که طبق قرارداد پرداختی به ما خواهند داشت اما معین نیست که انجام گردد. از طرفی به واسطه حضور در لیگ فرانسه هم یک منبع درآمد دیگر برای خودم ایجاد نموده بودم اما این رقابت ها هم به خاطر کرونا در نیم فصل تمام شده اعلام شد و بدین ترتیب بخشی از قراردادم را نگرفتم.

5 - 4 ماه است از جیب هزینه می کنم و می خورم

عالمیان با بیان اینکه از 5 - 4 ماه پیش این شرایط را دارد، گفت: در واقع از جیب هزینه می کنم و می خورم، کسی هم به فکرمان نیست که وقتی شغل و درآمد نداریم، چه می کنیم. الان هم این صحبت ها را مطرح می کنم، اصلاً نمی دانم فایده دارد یا نه؛ من بارها درخواست استخدامم را مطرح نموده ام اما اصلاً به نتیجه نرسیده است. آنهایی که باید پیگیرِ این کارها باشند اصلاً توجهی ندارند، شاید هم برای شان مهم نیست. به همین دلیل است که می گویم خودمان باید به فکر خودمان باشیم اما واقعاً نمی دانم چگونه!

فشار تمریناتم را کم نموده ام

این ملی پوش تنیس روی میز با بیان اینکه با این شرایط طی ماه های گذشته تمریناتش را دنبال نموده است، گفت: در این مدت با برادرم (نیما) و بعضاً آقای میرالماسی و طاهرخانی تمرین کردیم اما به خاطر موج دوم کرونا 10 روزی است که فشار تمرینات را کم نموده ایم.

تمرین بدون مسابقه خسته نماینده شده است

وی اضافه نمود: البته جدا از مسئله کرونا و شدت دریافت دوباره آن، انگیزه زیادی هم برای ادامه تمرین ندارم. تمرین چندماهه بدون اینکه مسابقه ای داشته باشیم خیلی سخت و کسل نماینده است به خصوص اینکه اصلاً هم نمی دانیم چه زمانی وارد میادین خواهیم شد. اینکه ما ماه ها بدون هدف تمرین کردیم واقعاً خسته نماینده بود.

مسابقات قهرمانی دنیا لغو می گردد

البته با اعلام فدراسیون دنیای تنیس روی میز، مسابقات قهرمانی دنیا بعد از دو بار لغو شدن قرار است اسفندماه برگزار گردد، عالمیان در واکنش به این موضوع گفت: بعید می دانم این رقابت ها برگزارگردد. برای برگزاری مسابقات قهرمانی دنیای نمایندگان 100 کشور دنیا باید به کشور میزبان سفر نمایند. قرار دریافت در این شرایط با توجه به کرونا خطرناک است. بعید هم می دانم تا آن موقع شیب شیوع ویروس کم گردد یا واکسن آن فراوری گردد.

احتمال قرنطیه در صورت برگزاری مسابقات دنیای

وی ادامه داد: اگر هم مسابقات برگزار گردد احتمال اینکه بعضی کشورها مانند ایران که شرایط خوبی ندارند، نتوانند بازیکنان شان را اعزام نمایند، وجود دارد. شاید هم در صورت اعزام مجبور به تحمل دو هفته قرنطینه پیش از شروع مسابقات باشیم. اینها مسائلی است که برگزاری مسابقات را مبهم نموده است.

از حضور میدیا در کادر فنی خوشحالم

عالمیان در خاتمه در مورد انتخاب میدیا لطف الله نسبی به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی تنیس روی میز گفت: انتخاب خیلی خوبی است. میدیا جوان است و می تواند حریف تمرینی خوبی برای ملی پوشان باشد. به خصوص که او با ما بازی های زیادی داشته است. نقاط ضعف و قوت مان را خوب می شناسد و همین مسئله می تواند تأثیرگذاری خوبی برای مان داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 920

به "صدای نوشاد عالمیان هم درآمد، چند ماه است از جیب می خورم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای نوشاد عالمیان هم درآمد، چند ماه است از جیب می خورم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید