لاوروف: 8 مقام آمریکایی را تحریم می کنیم، اخراج 10 دیپلمات واشنگتن

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز آدینه در سخنانی در واکنش به تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو خاطرنشان کرد: 8 مقام آمریکایی در لیست تحریم های روسیه قرار می گیرند.

لاوروف: 8 مقام آمریکایی را تحریم می کنیم، اخراج 10 دیپلمات واشنگتن

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت که 10 دیپلمات آمریکایی از کشورش اخراج خواهند شد.

وی در ادامه افزود: در واکنش به اقدام واشنگتن، ما هم پیشنهاد می دهیم 10 دیپلمات ایالات متحده در روسیه، کشور مان را تَرک نمایند.

لاوروف در ادامه افزود: مسکو فعالیت نهادهای آمریکایی که در سیاست روسیه مداخله می نمایند را متوقف می نماید. همچنین، مسکو امکان ملاقات پوتین و بایدن را نیز آنالیز خواهد نمود.

دولت آمریکا دیروز پنجشنبه با اعلام تحریم های جدید اقتصادی و بانکی خود علیه روسیه 10 دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

این تحریم ها براساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا اعمال شده و 32 نهاد و شخص به علاوه 6 شرکت بخش فناوری روسیه را به دلیل دخالت روسیه در انتخابات 2020 و حملات هکری، از جمله حادثه بادهای خورشیدی (SolarWinds) هدف قرار داده است.

32 نهاد و افراد مشخص شده به دلیل مشارکت احتاقتصادی در کوشش های دولت روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده و سایر اقدامات ضد اطلاعاتی، هدف قرار گرفته اند.

تنش ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1397

به "لاوروف: 8 مقام آمریکایی را تحریم می کنیم، اخراج 10 دیپلمات واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: 8 مقام آمریکایی را تحریم می کنیم، اخراج 10 دیپلمات واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید