نخستین اتوبوس خودران مبتنی بر هوش مصنوعی راه اندازی شد

به گزارش تور اروپا ارزان، دانشگاه ماکائو نخستین اتوبوس خودران خود را که از فناوری هوش مصنوعی بهره برده راه اندازی نموده است.

نخستین اتوبوس خودران مبتنی بر هوش مصنوعی راه اندازی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، دانشگاه ماکائو (UM) یک پلتفرم تست اتوبوس خودران را راه اندازی نموده که نخستین اتوبوس خودران عملیاتی را به صورت آزمایشی نشان می دهد. یونگ هوآ رکتور، رئیس دانشگاه ماکائو در طول مراسم راه اندازی گفت: حمل و نقل هوشمند نمایانگر آینده صنعت خودرو است و کشور های دنیا در حال توسعه فناوری خودرو هستند.

این پلتفرم آزمایش مبتنی بر چندین فناوری با هدف حل مسئله نحوه استفاده از اتوبوس های بدون راننده به عنوان وسیله نقلیه حمل و نقل عمومی در مناطق مستعد تراکم در ماکائو است و یاری می نماید تا شهر هوشمند گردد.

نخستین اتوبوس خودران منطقه اتوبوس 6.6 متر طول دارد و می تواند تا هشت مسافر جابجا کند. اتوبوس مذکور قادر به تشخیص چراغ هدایت است و با توجه به شرایط واقعی می تواند سرعت خود را کم نموده یا متوقف گردد.

اتوبوس خودران همچنین می تواند خطوط را تغییر داده و مانند اتوبوس های معمولی در ایستگاه های اتوبوس متوقف گردد. حداکثر سرعت آن 40 کیلومتر در ساعت است که شرایط ایمنی اتوبوس ها را برآورده می نماید.

این پروژه با استفاده از هوش مصنوعی، پردازش داده های عظیم، فناوری اینترنت اشیا و سایر فناوری ها برای جمع آوری داده ها و اطمینان از عملکرد ایمن و مطمئن اتوبوس در یک محیط ترافیکی باز و نامشخص استفاده می نماید. این پروژه به طور مشترک توسط دانشکده علوم و فناوری UM و آزمایشگاه اصلی دولت برای اینترنت اشیا و همچنین موسسات فناوری پیشرفته شنژن تحت آموزشگاه علوم چین عملیاتی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1076

به "نخستین اتوبوس خودران مبتنی بر هوش مصنوعی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین اتوبوس خودران مبتنی بر هوش مصنوعی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید