هایدماری کخ، ایران شناس نامدار آلمانی درگذشت

به گزارش تور اروپا ارزان، هایدماری کخ، ایرانشناس برجسته آلمانی متخصص تاریخ ایلام و ایران پیشاآریایی و نویسنده کتاب از زبان داریوش در 78 سالگی درگذشت.

هایدماری کخ، ایران شناس نامدار آلمانی درگذشت

به گزارش ایسنا، سایت خبری آرکولوجیکال هاربر ترکیه از درگذشت هایدماری کخ، ایرانشناس برجسته آلمانی خبر داد. او که به دلیل تحقیقاتش در باستان شناسی خاور نزدیک به ویژه ایران باستان، معروفیت داشت، در سن 78 سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی تحصیل در رشته ایرانشناسی را از 1972 در دانشگاه گوتینگن آغاز کرد و در 1976 با موضوع خاتمه نامه شرایط مذهبی زمان داریوش بر اساس تحقیقات اجرا شده بر کتیبه های هخامنشی به اخذ درجه دکتری نائل آمد.

پروفسور هاید ماری کخ در کنار رشته اصلی خود به تحصیل در رشته های باستان شناسی کلاسیک، تاریخ هنر بیزانس و باستان شناسی مسیحی پرداخت و پس از آن به تدریس ایران شناسی و باستان شناسی خاور نزدیک در دانشگاه گوتینگن مشغول شد.

از 1986 به تدریس در رشته اقتصاد و مدیریت دوران هخامنشیان در دانشگاه فیلیپس ماربورگ و از 1995 به عنوان استاد ایرانشناسی در زمینه تاریخ کهن در دانشگاه ماربورگ اشتغال داشت.

پروفسور کخ یکی از پنج دانشمندی است که در زمینۀ تاریخ ایلام قدیم تحقیقات گسترده انجام داده و از علایق خاص او هنر اسلامی و به ویژه معماری و هنر سرامیک بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1825

به "هایدماری کخ، ایران شناس نامدار آلمانی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایدماری کخ، ایران شناس نامدار آلمانی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید