هزینه سفر به کیش چقدر است؟

به گزارش تور اروپا ارزان، تا قبل از افزایش نرخ دلار، هزینه های اقامت چند روزه در کیش فرقی با استانبول نمی کرد. اما حالا که قیمت هتل و بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه بیشتر شده هزینه سفر به کیش و هزینه کیش برایمان کمتر به نظر می رسد. با یک حساب سرانگشتی می توانیم بفهمیم که برای یک سفر معمولی در آخر هفته و بدون خرید هیچ سوغاتی، از تهران به کیش باید بیشتر از 2 میلیون تومان پول داشته باشیم.

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

میانگین قیمت بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما برای سفر به کیش راه و چاه خاص خودش را دارد. قیمت یک بلیط از تهران به کیش بین 210 تا 600 هزار تومان است، اما اگر چند نکته را رعایت کنیم می توانیم سفر مقرون به صرفه تری برای خودمان بسازیم.

در تعطیلات سفر نکنیم

همواره پروازهای رفت به کیش در روزهای تعطیل و بعلاوه چهارشنبه ها گران تر از روزهای دیگر است. همین نکته برای بلیط بازگشت هم وجود دارد. یعنی بلیط بازگشت از کیش در آخرتعطیلات گران تر است. علاوه بر آن در تعطیلات رسمی زمستانی قیمت بلیط سر به فلک می گذارد. بر طبق مشاهدات مقرون به صرفه ترین زمان سفر به کیش مهر و اسفند است.

عصر سفر کنیم

اگر کار اداری نداریم بهتر است سفرمان را موکول به عصر کنیم. صبح ها تعداد مراجعه مسافران بیشتر و درنتیجه بلیط هم گران تر است. برای مثال مقرون به صرفه ترین بلیط یک طرفه از تهران به کیش موقع نوشتن این گزارش برای تعطیلات آخر هفته آینده 249 هزار تومان قیمت دارد که ساعت 17 پرواز می نماید. اما برای همین روز بلیط های ساعت های 6 تا 9 صبح به 400 هزار تومان هم می رسند.

بلیط لحظه آخری

همواره این را باید بدانیم که بلیط های لحظه آخری مقرون به صرفه تر هستند. برای مثال اگر بلیطی برای چند ساعت آینده از ماهان رزرو کنیم باید 360 هزار تومان بپردازیم، اما قیمت همین بلیط برای هفته آینده به 560 هزار تومان می رسد.

سفر زمینی

مردم شهرهای جنوبی معمولا با اتومبیل شخصی به بندرعباس و بعد به بندر چابک می فرایند و با 190 هزار تومان خودروی خودشان را با کشتی به جزیره کیش انتقال می دهند. بعلاوه بقیه سرنشینان هم 20 هزار تومان کرایه می پردازند.

یک راه دیگر هم سفر با قطار به بندرعباس است. یک جایگاه در کوپه چهار نفره 120 هزار تومان و در کوپه شش نفره 89 هزار تومان می گردد. شناورهای مسافربری بندر چابک از 8 صبح تا 18:30 فعال هستند و کرایه هر نفر 30 هزار تومان است.

از مسافرخانه تا هتل های لوکس

قدم به قدم در اینجا یک هتل یا مسافرخانه می بینیم. اقامت در هتل های 3 ستاره کیش، حداقل شبی 115 هزار تومان هزینه دارد. هزینه گران ترین هتل های کیش به شبی 2میلیون و 200 هزار تومان هم می رسند. ولی برای یک هتل میانه چهارستاره باید شبی 400 هزار تومان پرداخت کرد. در نتیجه یک مسافرت آخر هفته برای دونفر در این هتل ها به 800 هزار تومان می رساند.

برای کم کردن این هزینه در سفرهای دسته جمعی می گردد اقامتگاه و یا خانه مبله هم اجاره کرد و با تقسیم هزینه آن پول کمتری از جیب داد. بعلاوه هتل آپارتمان ها یا مسافرخانه هایی هم پیدا می شوند که شبی 100 هزارتومان از مسافر دریافت می نمایند.

تاکسی ها زرد و سفید

بیشتر مراکز تجاری در کیش به هم نزدیک هستند، برای همین اگر هوا خوب باشد می گردد با پای پیاده از هزینه حمل ونقل مان کم کنیم.

در کیش تاکسی های سفید یا تاکسی تلفنی به ازای هر کیلومتر 3 هزار و 500 تومان پول می گیرند که البته این نرخ از 12 شب تا 5 صبح، 1000 تومان بیشتر می گردد. بعلاوه تاکسی های فرودگاهی معمولا دوبرابر این قیمت کرایه می گیرند. اگر سوار تاکسی زرد رنگ هم شدیم باید به ازای هر 1 کیلومتر 1000 تومان و از 12 تا 5 صبح 1200 تومان بپردازیم.

یکی دیگر از راه چاره های رایج بین مسافران این است که از قبل برای خودشان یک ماشین اجاره می نمایند. این کار به خصوص برای مردم به خاطر استفاده از خودروهای گران قیمت عبور موقت در این منطقه تجاری رایج است. مثلا برای اجاره یک شب پورشه پانامرا 1میلیون تومان یا برای یک لنسر 90 هزار تومان می پردازند.

با چشم باز سرگرمی کنیم

کیش بدون سرگرمیاتش چه چیزی دارد؟ هیچ. پس باید در هزینه های سفرمان هزینه هیجان انگیزترین سرگرمیات آبی کیش را هم بگنجانیم، اما بسیاری از افراد با تخفیف خریدهای اینترنتی مجموعه ای از این بسته های سرگرمیی را مقرون به صرفه تر می خرند. بعضی از این سرگرمی ها و قیمت هایشان در زیر آمده است:

هزینه غواصی سرگرمیی: هر 20 دقیقه 65 هزار تومان

هزینه جت اسکی: هر 15 دقیقه 50 هزار تومان

هزینه شاتل و بانانا: هر 15 دقیقه 30 هزار تومان

هزینه چتر پاراسل: هر 6 دقیقه 60 هزار تومان

هزینه اسکی روی آب: هر 20 دقیقه 60 هزار تومان

هزینه فلای بورد: ساعتی 400 هزار تومان

هزینه اسکوتر زیردریایی: 110 هزار تومان

هزینه کارتینگ: به ازای هر 10 دقیقه 40 هزار تومان

هزینه تور سافاری: 60 تا 100 هزار تومان

هزینه پارک دلفین ها: بین 85 تا 95 هزار تومان

هزینه رستوران گردی در کیش

رستوران های همراه با موسیقی زنده همواره گران تر از دیگران هستند. از سوی دیگر بیشتر غذاهای این جزیره با آبزیان پخت می شوند و در نتیجه قیمت بالایی دارند. بعضی از رستوران ها جدا از هزینه غذا مبلغی هم بابت ورودی می گیرند.

بعلاوه قیمت سالادبار که جدا از غذای اصلی ست، بعضی اوقات صورت حساب ما را گران تر می نماید. در رستوران های لوکس برای یک پرس جوجه کباب ناچاریم 50 هزار تومان بپردازیم و این مقرون به صرفه ترین غذایی است که در منوی آنها پیدا می کنیم. با این حساب برای یک سفر دو روزه حداقل 500 هزار تومان صرف غذای یک نفر می گردد.

برترین رستوران های کیش کدامند؟

این قیمت ها مربوط به آذر سال 1397 است.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1728

به "هزینه سفر به کیش چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به کیش چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید