هشدار شرکت های مخابراتی به پیامدهای حذف تجهیزات هواوی در انگلیس

به گزارش تور اروپا ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، شرکت های مخابراتی در انگلیس هشدار داده اند اگر تجهیزات هواوی با عجله از شبکه اینترنت موبایل حذف شوند، کاربران موبایل با حداقل دو روز قطعی سرویس ها روبرو خواهند شد.

هشدار شرکت های مخابراتی به پیامدهای حذف تجهیزات هواوی در انگلیس

این مدیران به نمایندگان مجلس انگلیس اعلام نموده اند؛ هرگونه تشدید محدودیت فعالیت های این شرکت چینی به افزایش قیمت سرویس ها برای مشتریان و تاخیر در ارائه خدمات 5G منجر می گردد.

پس از فشارهای آمریکا برای قطع همکاری انگلیس با هواوی و همچنین گزارش هایی درباره ریسک امنیتی بالای استفاده از تجهیزات شرکت چینی در زیربنای شبکه 5G، مجلس این کشور مشغول آنالیز ادامه حضور هواوی است.همچنین پیش بینی می گردد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تصمیم خود درباره همکاری با هواوی در توسعه زیر بنای شبکه 5G را تغییر دهد.

با این وجود شرکت های مخابراتی ودا فون و بی تی (BT) هشدار داده اند در صورت اجبار به حذف تجهیزات هواوی طی 3 سال آینده با اختلالاتی زیادی در پوشش شبکه های موبایل روبرو می شوند.

هوارد واتسون مدیر ارشد فناوری و اطلاعات در شرکت بی تی به کمیته علوم و فناوری مجلس انگیس اظهار داشت انجام چنین اقدامی طی 3 سال از لحاظ لوجستیکی غیر ممکن است.

او در این باره اضافه کرد: این امر به قطعی سرویس 4Gو 2G و همچنین 5G برای مشتریان سراسر کشور منجر می گردد. ما با یقین توصیه می کنیم از انجام این اقدام صرف نظر گردد.

به گفته واتسون برای حذف تجهیزات هواوی، مهندسان باید کل شبکه را آنالیز نمایند. برای انجام چنین اقدامی باید چند ایستگاه همزمان وبه طور کامل به مدت یک یا دو روز خاموش شوند.

او در این باره می گوید: به عنوان مثال در لندن به طور کلی تجهیزات روی سقف ساختمان ها نصب شده است. برای جایگزین کردن تجهیزات زیربنایی باید خیابان هابسته شوند. انجام این اقدامات طی 3 سال اجرایی نخواهد بود و حداقل به 5 سال زمان احتیاج است.

از سوی دیگر آندریا دونا مدیر بخش شبکه های ودا فون نیز در این باره می گوید: اگر قرار باشد قوانین سختگیرانه تر گردد، باید میلیاردها دلار صرف تغییر زیربنای فعلی کنیم. همچنین تغییر سریع شبکه، به مقاومت آن آسیب می زند.

او در این باره اضافه کرد: ودا فون به یک بازه زمانی واقع گرایانه احتیاج دارد تا تاثیرهای برنامه چالش برانگیز جایگزین کردن تجهیزات را به حداقل برساند.

ویکتور ژانگ نماینده شرکت هواوی در این انگلیس می گوید: شرکت ما تا به امروز در انگلیس 26 هزار شغل ایجاد نموده و همکاری هواوی برای توسعه شبکه 5G انگلیس نقشی اساسی در بهبود اقتصاد کشور دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 919

به "هشدار شرکت های مخابراتی به پیامدهای حذف تجهیزات هواوی در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار شرکت های مخابراتی به پیامدهای حذف تجهیزات هواوی در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید