وزارتخانه های نیرو و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران (پانا) - در چارچوب تحقق سیاست های کلان سند چشم انداز در افق سال 1404 قانون برنامه ششم توسعه مالی، اجتماعی و فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین بودجه سنواتی در حوزه آب و انرژی و تقویت همکاری ها و توانمندی های وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو در زمینه استفاده بهینه از منابع آب و انرژی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

وزارتخانه های نیرو و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، این تفاهم نامه روز یکشنبه بین محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و رضا اردکانیان وزیر نیرو منعقد شد.

این تفاهم نامه شامل همکاری لازم در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی و ارتقای بهره وری در حوزه های یادشده به وسیله استفاده موثر از منابع و امکانات موجود و گسترش ظرفیت همکاری های بین دستگاهی در دولت است.

در این چارچوب، بکارگیری ابزارهای انگیزه بخش (نرم افزاری و سخت افزاری) برای تشویق اشخاص (حقیقی، حقوقی یا نهادهای وابسته به آنها) به منظور تسهیل تحقق اهداف مشترک از جمله بهینه سازی مصرف آب و انرژی و بکارگیری انرژی های پاک و تجدیدپذیر متناسب با شرایط کشور، جهت دهی، سیاست گذاری و هدفمندسازی تسهیلات، تخفیفات و یارانه های اعطایی در تأمین آب و انرژی مدارس کشور و سایر فضاهای آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، جهت نیل به اهداف مشترک اولویت دار است.

گسترش ظرفیت های بخش آموزشی اعم از محتوای کتب و متون آموزشی، بازدیدهای علمی، همکاری های پژوهشی و آموزشی و استفاده حداکثری در چارچوب ارتقای فهم عمومی و تخصصی مسائل آب و انرژی از دیگر اولویت های این بخش به شمار می رود.

دیگر اولویت های این بخش را شکل دهی زنجیره های گسترده تر اجتماعی با مشارکت کانون خانواده و نهادهای عمومی غیردولتی به منظور تسهیل اجرای برنامه ها و تحقق اهداف مشترک، بکارگیری زیرساخت های بالقوه و بالفعل طرفین اعم از آموزشی، پژوهشی، تخصصی و اجرایی در جهت تامین اهداف مشترک، ارتقای سطح برخورداری از آب سالم و انرژی در تمامی مراکز آموزشی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و ارائه یک الگوی همکاری پیروز بین دستگاهی با هدف تعمیم تجربیات مشترک شامل می گردد.

هدف کلی از این تفاهم نامه، ارتقای سواد آب و انرژی، آگاهی بخشی و فرهنگسازی، ایجاد نگرش و تغییرات رفتاری مثبت پایدار در جامعه مخاطب وزارت آموزش و پرورش اعم از دانش آموزان، مربیان، اولیا و سایر کارکنان برای حفظ منابع آبی و بکارگیری الگوهای صحیح مصرف آب و انرژی است.

اهداف عملیاتی این تفاهم نامه را نیز ارتقای سطح آگاهی به وسیله ارائه آموزش های لازم در راستای اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی، حفظ منابع آب و محیط زیست به نوآموزان و مربیان پیش دبستانی، دانش آموزان، دانشجو معلمان، کارکنان اداری و آموزشی مدارس دولتی، پردیس های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، اولیا و سایر کارکنان وزارت آموزش و پرورش، کاهش هزینه های مصرف آب و انرژی مراکز آموزشی به ویژه به وسیله صرفه جویی و بکارگیری روش ها و ابزارهای بهینه سازی مصرف، اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی از دوره پیش دبستان تا دانشگاه (دانشگاه فرهنگیان) و سطح جامعه شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1361

به "وزارتخانه های نیرو و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارتخانه های نیرو و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید