وزیر انرژی الجزایر: اوپک پلاس قصد افزایش فراوری نفت را ندارد

به گزارش تور اروپا ارزان، وزیر انرژی الجزایر تاکید نمود در اوپک پلاس هیچ گونه مباحثاتی در مورد بازنگری در تصمیمات قبلی و افزایش فراوری نفت وجود ندارد.

وزیر انرژی الجزایر: اوپک پلاس قصد افزایش فراوری نفت را ندارد

وزیر انرژی الجزایر ضمن رد گزارش های منتشر شده مبنی بر قصد اوپک پلاس برای افزایش فراوری نفت، گفت: هیچ بحث جاری درباره بازنگری توافقنامه اوپک پلاس که در 5 اکتبر تصویب شد، وجود ندارد.

به گزارش الجزیره، وزیر انرژی الجزایر می گوید حدس در مورد تجدیدنظر های غیرمحتمل در مورد سطح فراوری نفت اوپک پلاس احتمالا عملکرد بازار های نفت را مختل می نماید.

لازم به ذکر است، اوپک پلاس در جلسه پنجم اکتبر خود اعلام نمود میخواهد فراوری نفت را از ماه نوامبر (ماه جاری) به مقدار دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد. با این حال، روز گذشته، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد عربستان و دیگر کشور های عضو اوپک پلاس در حال بحث بر روی این موضوع هستند که فراوری نفت را از ماه دسامبر تا 500 هزار بشکه در روز افزایش بدهند. ساعاتی بعد، وزیر انرژی عربستان این اخبار را شایعه دانست و تاکید نمود ادعا ها در مورد افزایش فراوری نفت صحیح نیست. وی توضیح داد که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت به مقدار 2 میلیون بشکه در روز که در ماه اکتبر گرفته شده و از ماه نوامبر اجرا شده است، تا انتها سال 2023 ادامه خواهد داشت.

پس از انتشار این اظهارات، بهای نفت افزایش یافت. نفت برنت روسیه با دو دهم درصد افزایش و نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با یک دهم درصد افزایش به ترتیب به 87 دلار و 62 سنت و 80 دلار و 11 سنت رسیدند.

خبرنگاران بین الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 10 آذر 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1972

به "وزیر انرژی الجزایر: اوپک پلاس قصد افزایش فراوری نفت را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر انرژی الجزایر: اوپک پلاس قصد افزایش فراوری نفت را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید