شرایط وخیم35درصد از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه

به گزارش تور اروپا ارزان، تهران (پانا) - فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران می گوید شرایط کرونا در تهران همچنان بحرانی است و باید هرچه سریع تر یک بسته جامع شفاف حمایتی را در استان تهران برای افرادی که از نظر اقتصادی دچار مشکل شده اند،تدوین کرد.

شرایط وخیم35درصد از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه

دکتر علیرضا زالی درباره شرایط کرونا در تهران، گفت: مجموع بستری جدیدمان در تهران طی 24 ساعت گذشته به عدد 1990 بیمار رسیده است که بالغ بر 202 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. در حال حاضر مجموع بستری ما در استان تهران در 105 بیمارستان تخصیص یافته به بیماران کرونایی، بالغ بر هشت هزار و 572 بیمار است که بالغ بر 1990 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی اضافه کرد: آخرین آمار ما در تهران نشان می دهد که حداقل 35 درصد از بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه ما یا تحت تهویه مکانیکی قرار گرفتند یا شرایط بسیار سنگین و وخیم تنفسی را طی می کنند. در عین حال طی 24 ساعت گذشته با فعال شدن کمیته های ترخیص بیمارستانی، ترخیص به عدد 1170 رسیده، اما کماکان 38 درصد نسبت به بستری جدید فاصله داریم که امیدواریم با ترخیص مناسب تر و تامین تخت های مورد لزوم این فاصله کمتر شود.

زالی ادامه داد: کماکان تعداد مراجعین سرپایی در تهران روی عدد 16 هزار باقی مانده و تغییری را نسبت به روزهای گذشته نشان نمی دهد. می دانید که مهمترین شاخص ما مراجعین سرپایی ما است و تا زمانیکه این شاخص تغییر نکند، سایر شاخص ها هم تغییر نمی کنند. بنابراین پیشنهاد ما مشخصا این است که با توجه به اینکه تغییر چشمگیری به صورت کاهش یا افول و نزول نسبی را در شاخص های مربوطه در تهران به خصوص شاخص مراجعین سرپایی نخواهیم داشت، بنابراین به نظر نمی رسد که الگوی ما در هفته آینده هم در تهران تفاوت چندانی کند و کماکان شرایط بحرانی در تهران حاکم خواهد بود.

وی که در شبکه خبر سخن می گفت، اضافه کرد: پیشنهاد ما استمرار تداوم تعطیلی بر اساس مصوباتی که اجرا شده، خواهد بود.

زالی با اشاره به گلایه های مشاغلی که دچار مسائل اقتصادی شده اند، گفت: این افراد واقعا مسائل متعددی دارند؛ بحث های پرداخت های اقتصادیاتی، پرداخت قبوض، اجاره بها، برگشت برخی چک ها و... در کنار کاهش درآمدها، یک تکانه جدی اقتصادی را برای مشاغل دارد. ما در تهران برای استمرار محدودیت ها نیازمند همراهی خود مردم و صاحبان مشاغل هستیم. در عین حال باید هرچه سریع تر هم یک بسته جامع شفاف حمایتی را در استان تهران برای این افراد داشته باشیم. اعم از بحث های تسهیلاتی، پرداخت به موقع و استمهال اقتصادیاتی تا این دوستان در این روزهای سخت دچار مسائل اقتصادی نشوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1411

به "شرایط وخیم35درصد از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط وخیم35درصد از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید