پاسخ وزیر آموزش و پرورش به اظهارات پولی شدن شبکه شاد

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران : همزمان با بازگشایی مدارس از نیمه شهریور سال گذشته و استمرار جریان آموزش در قالب شبکه شاد، استفاده از شبکه شاد برای همه کاربران به دستور رئیس جمهور و مصوبه دولت، رایگان اعلام شد.

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به اظهارات پولی شدن شبکه شاد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سال تحصیلی جاری که تقریبا به صورت کامل در بستر فضای مجازی و عمدتا به وسیله برگزاری کلاس ها در شبکه شاد سپری شد و امتحانات دانش آموزان دبیرستانی نیز هفته آینده به خاتمه می رسد و پرونده سال تحصیلی کرونایی بسته می گردد. با این حال استفاده از شبکه شاد برای برگزاری بعضی کلاس های فوق برنامه، کلاس های آمادگی و همچنین فعالیت های پرورشی و فرهنگی در طول تابستان نیز ادامه دارد.

طی روزهای اخیر اظهاراتی از سوی مسئولین ذیربط در وزارت ارتباطات مبنی بر عدم رایگان بودن استفاده از شبکه شاد در تابستان مطرح شده که با اظهارات مسئولین وزارت آموزش و پرورش مبنی بر رایگان بودن اینترنت شبکه شاد در سال 1400 در تناقض است.

29 اردیبهشت ماه مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برای فعالیت های تابستانه و برگزاری کلاس های آنلاین تابستانی، اینترنت رایگان برای کاربران شاد برقرار است؟ به ایسنا گفت: طبق مصوبات مربوطه، اینترنت مصرفی در شبکه شاد در طول سال 1400 رایگان است و مسئله ای برای تامین اینترنت وجود ندارد.

روز گذشته نیز مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) با بیان اینکه استفاده ازشاد تا خاتمه سال 1400 رایگان است گفت: شبکه شاد به عنوان پلتفرم رسمی آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش که فعالیت خود را از سال گذشته شروع نموده است همچنان به فعالیت خود در تابستان امسال ادامه می دهد. دسترسی به شبکه شاد در سال گذشته بر اساس دستور رئیس جمهور رایگان بود و در حال حاضر نیز براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تا خاتمه سال 1400 این دسترسی رایگان اعلام شده است. بنابراین در صورتی که خدمت خاصی به صورت غیررایگان به دانش آموزان عرضه گردد، این موضوع را شفاف سازی و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

با این حال معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نموده است که از ابتدای تیرماه استفاده از سامانه شاد رایگان نیست و همانند تعرفه پیغام رسان های داخلی، به صورت یک سوم تعرفه اینترنت بین الملل محاسبه می گردد.

به گزارش ایسنا، امروز محسن حاجی میرزایی در حاشیه ملاقات مدیران سازمان دانش آموزی استان های سراسر کشور در این باره اظهارنظر نموده و گفته است که تصمیم گیری درباره رایگان بودن شبکه شاد با رئیس جمهور اجرا شده است، بنابراین هر تغییری منوط به طرح موضوع در هیئت دولت و تأیید نظر رئیس جمهور است.

وی اضافه نمود: شبکه شاد یک مولود یک ساله است که در طول این یک سال پیشرفت های چشم گیری داشته و امروز به یک ظرفیت فوق العاده برای کشور تبدیل شده است ما باید از چارچوب های شاد حمایت و حفاظت کنیم.

حاجی میرزایی در ادامه تأکید کرد: نباید به شبکه شاد آسیب برسانیم، هر تهدیدی که متوجه این شبکه گردد به بنیان تعلیم و تربیت آسیب وارد می نماید. باید حریم آموزش و تربیت را از حریم سایر امور تفکیک کنیم تا دانش آموزان در یک محیط امن، فعالیت های آموزشی و پرورشی خود را پیگیری نمایند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: به وسیله شبکه شاد دانش آموزان را از شبکه های متعدد خارج از کنترل و اراده به سمت یک محیط سالم و امن راهنمایی کردیم و این محیط برای ما بسیار مهم است، لذا از آن مراقبت می کنیم.

وی درباره توزیع سیم کارت های دانش آموزی نیز اظهار کرد: درباره سیم کارت های دانش آموزی نیز هماهنگی های لازم با وزارت ارتباطات انجام گرفته که امیدوارم بتوانیم به آن سرعت دهیم.

حاجی میرزایی با تأکید براین که قطعأ مدافع توزیع سیم کارت دانش آموزی هستیم، گفت: معتقدیم باید حریم آموزش و تربیت را از حریم سایر امور تفکیک کنیم تا دانش آموزان در یک محیط امن فعالیت های آموزشی و پرورشی خود را پیگیری نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1475

به "پاسخ وزیر آموزش و پرورش به اظهارات پولی شدن شبکه شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ وزیر آموزش و پرورش به اظهارات پولی شدن شبکه شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید