پای امیکرون به البرز باز شد

به گزارش تور اروپا ارزان، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: با شناسایی یک بیمار مبتلا به ویروس امیکرون زنگ خطر این ویروس در البرز به صدا عایدی.

پای امیکرون به البرز باز شد

به گزارش خبرنگاران ،دکتر مهرداد بابایی سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: فرد مبتلا به امیکرون یک پیرمرد 84 ساله بود که براثر تصادف با خودرو دچار شکستگی پا شده بود.

وی ادامه داد: این فرد حین بستری مشکوک به علائم کووید19 بود که تست کرونا امیکرون از وی به عمل آمد.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: نتایج آزمایشات ابتلای این فرد به اومیکرون مثبت تشخیص داده شد، اما از آنجا حدود6 ماه از دز دوم واکسیناسیون او می گذشت، سطح ابتلا به کووید 19 در وی ضعیف بود و همزمان با درمان شکستگی پا، درمان کووید19 این بیمار نیز انجام و از بیمارستان ترخیص شد.

او اضافه نمود: خوشبختانه نتایج آزمایش امیکرون و بیماری کووید19 از اعضای خانواده این بیمار منفی بود.

بابایی گفت: با توجه به شیوع امیکرون در منطقه های از کشور از جمله البرز، اکنون آزمایش این ویروس بر روی تمام بیماران مشکوک به کرونا انجام می گردد.

او با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا، اظهار داشت: امیکرون در بعضی منطقه ها کشور شناسایی شده است و انتظار می رفت در البرز هم مواردی ازآن ثبت گردد.

بایایی تاکید نمود که احتمال می رود موارد دیگری از ابتلا به امیکرون در استان البرز وجود داشته باشد.

او اضافه نمود: کسانی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند هر چه سریع تر مراکز تزریق واکسیناسیون در استان مراجعه کنند و افرادی که سه ماه از دز دوم آن ها گذشته دز سوم را نیز تزریق کنند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز تاکید نمود که مردم در کنار واکسیناسیون، مقدار رعایت پروتکل های بهداشتی را افزایش دهند تا بتوانیم از توسعه شیوع امیکرون جلوگیری کنیم.

او اضافه نمود: با توجه به سرعت انتقال امیکرون استفاده از 2 ماسک و رعایت فاصله اجتماعی لازم است.

اکنون تمام هفت شهرستان تابعه البرز در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

80 هزار و 238 بیمار کووید19 از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز در البرز بستری شده اند که 73 هزار و 627 نفر آنان بهبود یافته اند.

کرونا تا به امروز 6 هزارو483 قربانی در البرز داشته است.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1763

به "پای امیکرون به البرز باز شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "پای امیکرون به البرز باز شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای امیکرون به البرز باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید