پنجمین سالگرد تاسیس افق کوروش؛ همه چیزهایی که در مورد افق کوروش نمی دانستید
به گزارش تور اروپا ارزان، می دانستید تا این لحظه که شما مشغول مطالعه این مقاله به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس فروشگاه های زنجیره ای هستید، 1112 شعبه فروشگاه این مجموعه در سرتاسر ایران تاسیس شده است؟ نخستین شعبه از فروشگاه های همواره تخفیف در تاریخ 9/9/1392 در تهران تاسیس شد و از همان ابتدا بنا را بر تکریم مشتری و ارائه محصولات با کیفیت با قیمت مناسب و نیز اشتغال زایی جوانان گذاشت تا آن جا که در آستانه پنجمین سالگرد تاسیش رتبه نخست توسعه را از آن خود نموده است. در این مقاله همه چیزهایی را که در مورد فروشگاه های زنجیره ای نمی دانستید را به شما می گوییم.
پنجمین سالگرد تاسیس فروشگاه های زنجیره ای ؛ قصه از کجا شروع شد
در سال 1388 شرکت فروشگاه های زنجیره ای به منظور ارائه کالاهای تند گردش به وسیله خرده فروشی خواروبار تاسیس و نخستین فروشگاه این مجموعه در تاریخ 9/9/1392 در تهران تاسیس شد. این شرکت از همان ابتدای تاسیس بنا را بر احترام به حقوق مشتری و نیز کلیه ذی نفعان و تامین رضایت و خشنودی آن ها گذاشته و نوآوری و خلاقیت حاصل کار تیمی را ارج می نهد.
شرکت فروشگاه های زنجیره ای همواره کوشش می نماید با کارکنان توانمند و با تلفیقی هوشمندانه از علم و تجربه از میدان رقابت با رقبا سربلند بیرون بیاید و البته در این میان از ایجاد فرصت های شغلی برای هموطنان عزیز در جهت شکوفایی و رونق شرایط کسب و کار کشور عزیزمان ایران لحظه ای غفلت ننموده است.
استراتژی اصلی شرکت از ابتدای تاسیس همواره رقابت پویا براساس اخلاق حرفه ای و سرعت عمل بوده و بر رعایت اخلاق کسب و کار مجدانه تاکید نموده است.
سیاست افق کورش: کالاهای تند گردش؛ سود کم، فروش زیاد
حوزه فعالیت شرکت فروشگاه های زنجیره ای کالاهای تند گردش (خواروبار) با سیاست سود کم، فروش زیاد و البته تخفیف های همیشگی بوده است. این کالاها که معمولا مورد مصرف روزانه، هفتگی و ماهیانه خانوار ایرانی هستند از برندهای درجه یک ایرانی تامین شده و همواره از قیمت درج شده روی بسته کالا به قیمتی کمتر و ارزان تر در فروشگاه های همواره تخفیف عرضه می شوند. علاوه بر این رعایت مسئولیت های اجتماعی و قدم برداشتن در مسیر توسعه پایدار همواره یکی از دغدغه های موسسان بوده و به همین دلیل سعی شده تا حتی الامکان در هر محله یک فروشگاه تاسیس شود. به این ترتیب مشتری مجبور نیست برای تهیه اقلام مورد احتیاج خود مسیر طولانی را در ترافیک طی کند و علاوه بر اتلاف وقت، آلوده کردن هوا و ایجاد ترافیک، خستگی راه و خرید از مغازه های متعدد برای تکمیل سبد خرید هم بر تنش بماند.
یکی از مسائلی که در فروشگاه های تخفیف محور همواره مطرح بوده سود کم و فروش بیشتر است. مسئله ای که در برخی مواقع سبب ایجاد سوالاتی در ذهن مشتریان و رقبا شده است. اما در آستانه پنجمین سالگرد تاسیس فروشگاه های زنجیره ای این مجموعه چگونه سیاست سود کم و فروش زیاد را دنبال نموده و در انجام آن موفق بوده است؟
سود کم و فروش زیاد؛ هدف ما بهبود معیشت مردم است
مسئله خیلی ساده و روشن است. به دلیل سبک خرده فروشی فروشگاه هایی مثل ، کالاهای موجود در آن ها از جنس محصولات تند گردش هستند، روی دست فروشنده نمی مانند و در کمترین زمان ممکن به فروش می رسند. پس مطمئن باشید از کالای کهنه و نزدیک به تاریخ انقضا خبری نیست. به این ترتیب کالاهای باکیفیت با قیمتی مقبول و در اکثر اوقات با فروش و تخفیف ویژه به دست شما می رسند و خریدی رضایت مند را برایتان رقم می زنند. از سوی دیگر فروشگاه های زنجیره ای در بهبود وضعیت معیشت مردم تأثیر گذار هستند چرا که یکی از جنبه های سبک زندگی مدرن و البته هوشمندانه، خرج کردن صحیح درآمد و داشتن حساب دخل و خرج و به عبارت دیگر داشتن مدیریت مالی صحیح است.
تعداد شعب فروشگاه های در شهرهای مختلف ایران
در آستانه پنجمین سالگرد تاسیس فروشگاه های زنجیره ای ، 1112 شعبه این فروشگاه در 250 شهر ایران تاسیس و راه اندازی شده است. به این ترتیب فروشگاه های در نزدیک به 60 درصد شهرهای ایران و به طور میانگین در هر شهر 4 فروشگاه دایر و مشغول خدمت رسانی هستند.
تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در فروشگاه های
پنجمین سالگرد تاسیس فروشگاه های زنجیره ای را در حالی جشن می گیریم که تاکنون برای بیش از 6874 نفر در سرتاسر ایران فرصت شغلی ایجاد شده و همگی در فروشگاه های استخدام شده اند. در این میان روزانه به طور متوسط 7 نفر به استخدام در می آیند.
تعداد فرانچایزهای
فرانچایز یکی از پدیده های محبوب و مدرن دنیای معاصر در زمینه کسب و کار در سرتاسر دنیاست که منجر به ایجاد الگوهای زنجیره ای می شود. اگر چه فرانچایز تاریخچه ای تقریبا طولانی دارد اما توسعه این روش کسب و کار در اغلب کشورها به سال های اخیر برمی شود. شما با فرانچایز شدن می توانید با داشتن یک سرمایه متوسط کسب و کار و سود خودتان را داشته باشید و در عین حال طر ریسک اقتصادی و ورشکستگی در بازار سرمایه را به کمترین میزان ممکن برسانید.
پنجمین سالگرد تاسیس فروشگاه های زنجیره ای در حالی شروع شد که 157 فروشگاه به صورت نمایندگی (فرانچایز) در سرتاسر ایران ایجاد شده است. به این ترتیب برای بیش از 1000 خانوار اشتغال زایی اجرا شده و به طور متوسط در این پنج سال یک فروشگاه به صورت فرانچایز افتتاح شده است.
گفتنی است که فرانچایز به افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار با سرمایه اندک و دانش محدود دارند یاری شایان توجهی خواهد نمود و تمامی دغدغه های موجود در حوزه IT، مالی، بازرگانی و … در شرکت مادر مرتفع می شود.
از سوی دیگر در مسیرِ اعطای نمایندگی (فرانچایز) مبلغی بابت تابلو از فرانچایزگیرنده دریافت نمی نماید. در مورد شرایط اعطای نمایندگی (فرانچایز) فروشگاه های اینجا را بخوانید.
تعداد مشتریانی که از خرید نموده اند
شاید برای تان جالب باشد که بدانید در طول پنج سال از شروع به کار فروشگاه های زنجیره ای تا به حال چند نفر از این فروشگاه ها در سرتاسر کشور خرید نموده اند. طبق تعداد فاکتورهای اعلام شده تاکنون 382.809.600 دفعه از فروشگاه های زنجیره ای در سرتاسر کشور خرید اجرا شده است
وفادارترین مشتری
در حالی به پنجمین سالگرد تاسیس فروشگاه های زنجیره ای نزدیک می شویم که وفادارترین مشتری این فروشگاه ها با 1616 بار مراجعه به ارزش 48 میلیون تومان از خرید نموده است.
هر 1/5 روز یک فروشگاه
آیا می دانستید شرکت در هر 1/5 روز یک فروشگاه در سرتاسر کشور افتتاح می نماید؟
در هر دقیقه چند نفر از فروشگاه های خرید می نمایند؟
یک آمار جالب از تعداد افرادی که از فروشگاه های خرید می نمایند به ما می گوید که در هر دقیقه 476 نفر برای خرید به این فروشگاه مراجعه می نمایند.
؛ اولین فروشگاه زنجیره ای مجهز به زنجیره سرد
اولین فروشگاه زنجیره ای کشور است که موفق به راه اندازی زنجیره سرد شد و با این سیستم تمام کالاهای احتیاجمند به زنجیره سرد به انبارها منتقل می شوند و بطور مستقیم کالاهای مذکور بین شعب توزیع می شوند.
؛ محبوب ترین فروشگاه زنجیره ای در سراسر کشور
در آستانه پنجمین سالگرد تاسیس فروشگاه های زنجیره ای یک خبر خوب برای مشتریان همیشگی این فروشگاه ها داریم. در پنجمین جشنواره برند محبوب مصرف نمایندگان، شرکت فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف در گروه فروشگاه های زنجیره ای و در رقابت با 13 برند فروشگاه های زنجیره ای، بیشترین آراء مردمی را به خود اختصاص داد و برای دومین سال متوالی موفق به کسب تندیس زرین برند محبوب مصرف نمایندگان شد.
؛ اولین فروشگاه زنجیره ای در بورس
فروشگاه های زنجیره ای به عنوان اولین شرکت در صنعت خرده فروشی به زودی وارد بورس می شود. ورور این شرکت به بازار سرمایه و تابلو اصلی بورس آن هم در کمتر از 5 سال فعالیت، موفقیتی بزرگ و حاصل اعتماد مشتریان وفادار به سازوکار این فروشگاه است.
؛ شرکت برتر ایران از منظر شاخص فروش
به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس فروشگاه های زنجیره ای باید بدانید در سال گذشته در بین صد شرکت برتر ایران نهاده شد و رتبه یک را از منظر شاخص فروش و بهره وری در بین فروشگاه های زنجیره ای از آن خود کرد.
این مطالب را هم حتما بخوانید:
منبع: افق کوروش