کاهش 47 درصدی تصادفات برون شهری در استان سمنان

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، گفت: تصادفات درون شهری منجر به فوت در شهرهای استان سمنان از ابتدای سال جاری تا انتها شهریور ماه، نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 47 درصدی و تصادفات برون شهری نیز با کاهش 25 درصدی همراه بوده است.

کاهش 47 درصدی تصادفات برون شهری در استان سمنان

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره شهدای والامقام این مجموعه، با اشاره به اقدامات بسیار مطلوب و ارزنده عوامل و نیروهای انتظامی و هدایت و رانندگی در استان اظهار کرد: کاهش تلفات جاده ای در استان یکی از دستاوردهای نیروی انتظامی استان در امسال است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همیشه حامی امنیت و آسایش مردم و ناجی آنها در مواقع بحران است، گفت: کوشش در جهت کاهش تصادفات منجر به فوت نیز یکی از اقدامات و مولفه های تامین امنیت و همچنین سلامت مردم استان است.

فخری توضیح داد:اگر بتوانیم با اقدامات موثر و آسیب شناسی مناسب و اصلاح نقاط حادثه خیز، از تعداد نقاط خطر آفرین راه های درون و برون شهری بکاهیم، در ادامه می توان شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت و حفظ جان و سلامت مردم بود.

وی با بیان اینکه روزهای بدون خودرو در بسیاری از شهرهای کشور اجرایی شده است، بر اجرای این روز در شهرهای استان سمنان تاکید نمود و اضافه کرد: در راستای تقویت اوقات فراغت جوانان، کاهش تصادفات منجر به فوت و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی، راه اندازی پیست دوچرخه سواری، موتور سواری و پیست ماشین در شهرستان های استان می تواند بسیار موثر باشد.

وی از رتبه دوم استان سمنان در کاهش تصادفات منجر به فوت در صحنه در راه های برون شهری اطلاع داد و توضیح داد: عدم جذابیت راه های استان به همراه تعجیل مسافرین برای رسیدن به مقصد یکی از عوامل افزایش تصادفات در راه های استان است.

فخری با اشاره به یکنواختی و کویری بودن راه های استان ادامه داد: جذاب سازی، ارائه خدمات رفاهی به منظور ماندگاری مسافر و کاهش خستگی و خواب آلودگی به همراه افزایش گشت های راهور به همراه فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن، می تواند در کاهش نرخ تصادفات تاثیر به سزایی داشته باشد.

معاون استاندار سمنان بر لزوم نظارت و رصد ترافیک درون شهری به صورت آنلاین و برخط به منظور کاهش تصادفات درون شهری استان اشاره و گفت: مرکز رصد و پایش ترافیک شهری با به کارگیری دوربین های نظارتی در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان به صورت مطلوب اجرا شده که احتیاج است تا این مهم در سایر شهرهای استان اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1074

به "کاهش 47 درصدی تصادفات برون شهری در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 47 درصدی تصادفات برون شهری در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید