کوپن بر می شود اما الکترونیکی؟ ، جزئیات مصوبه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی

به گزارش تور اروپا ارزان، یک فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 29 تیر) مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

کوپن بر می شود اما الکترونیکی؟ ، جزئیات مصوبه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی در جلسه امروز (یکشنبه 29 تیر) مجلس شورای اسلامی مطرح شد. نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب آن تخصیص ارز یارانه ای برای تامین کالاهای اساسی از دستور کار دولت خارج شده و دیگر ارز با قیمت آزاد ارائه می گردد و برای تامین کالاهای اساسی اقشار ضعیف و دهک های پایین جامعه، دولت موظف می گردد کالابرگ یا کارت الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهد.

بعد از بیان نظرات موافق و مخالف یک فوریت این طرح و بعد از رأی گیری اجرا شده 81.8 درصد نمایندگان به یک فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی رأی مثبت دادند.

از 231 نماینده حاضر در جلسه علنی امروز مجلس 189 نماینده به یک فوریت این طرح رأی موافق دادند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، پس از موافقت نمایندگان به یک فوریت این طرح خاطرنشان کرد که طرح مذکور به کمیسیون مربوطه ارجاع می گردد تا جزئیات آن به صحن علنی داده گردد.

متن طرح تامین کالاهای اساسی به توضیح زیر است:

در مقدمه توجیهی این طرح آمده است: شرایط مالی کشور موجب بروز مسائل فراوانی برای دهک های پایین درآمدی جهت گذران زندگی و دسترسی به کالاهای اساسی شده است. با توجه به پیش بینی منابع قابل توجه در بودجه امسال، برای کاستی از فشار مالی بر مردم متاسفانه این منابع به صورت عادلانه توزیع نمی گردد و بسیاری از این کالاها با وجود اینکه با ارز ترجیحی تامین شده اما با قیمت گزاف در بازار آزاد به فروش می رسد.

بر این اساس طرح زیر با قید یک فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی می گردد:

ماده واحده:

به منظور حمایت هدفمند و مؤثر از مصرف کنندگان و اقشار محروم، دولت مکلف است با استفاده از ظرفیت ها و منابع پیش بینی شده در قانون بودجه امسال به ویژه منابع جدول تبصره 14 ظرف مدت دو ماه از تاریخ مصوبه این قانون، تمهیدات لازم برای تضمین دسترسی دهک های پایین درآمدی به کالاها و اقلام اساسی و دارو را در قالب اعطای کارت الکترونیک به سرپرست خانوارهای مشمول فراهم کند. استفاده از این کارت ها برای خرید دارو و نیز کالاهای اساسی از مراکز توزیع دارای کد مالی و به وسیله دستگاه کارتخوان انجام می گردد.

بانک مرکزی مکلف است اطلاعات مورد درخواست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور آزمون وسع درآمد خانوارها را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.

آئین نامه اجرای این حکم مشتمل بر مصادیق کالاهای مصرفی، نحوه ثبت مراکز داوطلب کالاهای اساسی یارانه ای و نیز خانوارهای هدف توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه بودجه کشور حداکثر ظرف مدت یک ماه از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 924

به "کوپن بر می شود اما الکترونیکی؟ ، جزئیات مصوبه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوپن بر می شود اما الکترونیکی؟ ، جزئیات مصوبه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید