آیا استون هنج از لیست میراث جهانی خارج می گردد؟

به گزارش تور اروپا ارزان، یونسکو به دولت بریتانیا اعلام نموده است که اگر پروژه 1.7 میلیارد پوندی ساخت جاده تونلی ادامه پیدا کند، سازه استون هنج را در لیست میراث تاریخی در معرض خطر قرار خواهد داد.

آیا استون هنج از لیست میراث جهانی خارج می گردد؟

سازمان های مختلف معتقدند پس از آنکه لیورپول به اسم سومین مکان در حدود 50 سال اخیر از لیست میراث جهانی یونسکو خارج شد، سایر مکان های بریتانیا که در لیست میراث جهانی قرار دارند بیش از پیش زیرذره بین یونسکو قرار خواهند گرفت.

کریس بلندفورد، مدیر میراث جهانی بریتانیا درباره کم بودن توجه به اهمیت مکان های لیست میرث جهانی این کشور به وسیله دولت انتقاد نموده است.

روسای یونسکو هم دولت بریتانیا را برای اهمال در وظایفشان در حفاظت از لیورپول مورد انتقاد قرار داده است.

کنوانسیون میراث جهانی یونسکو که بریتانیا هم یکی از هم پیمانان آن به تعداد می رود، دولت ها را به تاسیس بنیادهای ملی برای ایجاد بودجه های تعیین مرتبط با امور فرهنگی تشویق می نماید، این در حالی است که چنین شرایطی در بریتانیا وجود ندارد. در عوض، اغلب مکان های میراث جهانی یونسکو در بریتانیا به وسیله بودجه های محدود مقام های محلی اداره می گردد.

انتظار می رود درصورت ادامه پیدا کردن پروژه احداث جاده تونلی در نزدیکی استون هنج این مکان هم از لیست میراث جهانی خارج گردد. وزارت حمل و نقل بریتانیا، در ماه نوامبر به رغم هشدارهای یونسکو مجوز ساخت این تونل را صادر کرد. دادگاهی در هفته های آینده درباره سرنوشت این تونل تصمیم گیری خواهد نمود.

گاردین نوشت،درصورت خارج شدن استون هنج از لیست میراث جهانی یونسکو، بریتانیا به نخستین کشوری تبدیل خواهد شد که بیش از یک مکان تاریخی آن از این لیست خارج شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1542

به "آیا استون هنج از لیست میراث جهانی خارج می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استون هنج از لیست میراث جهانی خارج می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید