استعفای رییس مجلس گرجستان

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران : نمایندگان مجلس از نیروهای مخالف دولت فعلی گرجستان با ادعای این که انتخابات مجلسی با تخلف و تقلب به نفع حزب حاکم رویای گرجستان همراه بوده است، از حضور در صحن مجلس خودداری نموده بودند.

استعفای رییس مجلس گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان ، آرچیل تالاکوادزه رییس مجلس گرجستان روز شنبه از سمت خود استعفا کرد .

تالاکوادزه در انتها نشست نمایندگان مجلس از حزب حاکم رویای گرجستان که اکثریت کرسی را در مجلس دارد، با اعلام استعفای خود اضافه نمود: با توجه به این که مذاکرات با نیروهای محالف دولت که به نمایندگی از حزب حاکم در آن مشارکت داشتم، با امضای توافقنامه به انتها رسید، بر این باورم که برای فعالیت صحیح بعدی مجلس ضروری است از سمت خود استعفا کنم.

تالاکوادزه در ماه ژوئن (تیر) سال 2019 میلادی ریاست مجلس را بر عهده گرفت و پس از انتخابات مجلسی ماه دسامبر سال 2020 دوباره عهده دار این سمت شد.

پس از 6ماه از انتخابات مجلسی در ماه دسامبر(دی) سال 2020 میلادی توافق حزب حاکم رویای گرجستان و بیشتر رهبران احزاب سیاسی مخالف دولت فعلی این کشور با میانجیگری شارل میشل رییس شورای اتحادیه اروپا ّ، بحران سیاسی در گرجستان به انتها رسید.

نمایندگان مجلس از نیروهای مخالف دولت فعلی گرجستان با ادعای این که انتخابات مجلسی با تخلف و تقلب به نفع حزب حاکم رویای گرجستان همراه بوده است، از حضور در صحن مجلس خودداری نموده بودند.

با توافق اخیر نیروهای مخالف و حزب حاکم گرجستان با میانجیگری رییس شورای اتحادیه اروپا ، نمایندگیان از احزاب مخالف تصمیم به حضور در جلسات مجلس گرفتند.

حزب حاکم رویای گرجستان پس از استعفای تالاکوادزه گفت نامزدی کاخا کوچاوا را به ریاست مجلس معرفی خواهد نمود.

کوچاوا از سال 2016 میلادی نماینده مجلس از حزب حاکم گرجستانی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1373

به "استعفای رییس مجلس گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای رییس مجلس گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید