بهترین راه توسعه استارت آپ ها سرمایه گذاری بخش خصوصی است

به گزارش تور اروپا ارزان، خبرنگاران/خراسان رضوی ستاری در مورد بودجه حمایتی این معاونت از شهرستان های کوچک گفت: ما به ایجاد زیرساخت های استارت آپ ها یاری می کنیم. قاعدتا اگر این استارت آپ ها توسعه پیدا کند، به وسیله صندوق استان می توانند تسهیلات دریافت نمایند ولی بهترین راه برای توسعه شرکت ها، سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

بهترین راه توسعه استارت آپ ها سرمایه گذاری بخش خصوصی است

سورنا ستاری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری کاشمر که به صورت ویدئو کنفرانس در کارخانه نوآوری مشهد با حضور محمدرضا کلائی، شهردار مشهد و جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزار گردید، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: خوشحالم که باری دیگر در کارخانه نوآوری هستم. همواره گفته ام و دوباره هم تکرار می کنم که شهرداری مشهد اقداماتی انجام داده که بسیار جلوتر از سایر شهرداری ها در کشور است. مهم تر از همه اینکه شهرداری باید دنبال این باشد که نوآوری را وارد زندگی شهروندان کند. این اقدام واقعا قابل تقدیر است و بنده مجددا از آقای کلائی بابت داشتن چنین دیدگاه پیشرفته ای تشکر می کنم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: چنین موضوعاتی مسئولیت ما را برای یاری به شرکت ها و توسعه کارها در مشهد سنگین تر می نماید. اکنون روی بسیاری از شهرستان های استان مانند گناباد، تربت و کاشمر سرمایه گذاری نموده ایم. اگر در کارخانه نوآوری مشهد قدم بزنید، ایده ها و استارت آپ هایی که در شهر مشهد شکل گرفته را مشاهده می کنید که چه سرویس هایی را به مردم ارائه می دهد تا زندگی آنان راحت تر گردد و بتوانند با صادرات خدمات خود آن را در دیگر شهرها پیاده سازی نمایند.

وی اضافه کرد: کارخانه نوآوری مشهد نسبت به بازدید گذشته ای که داشتم توسعه بسیار زیادی پیدا نموده که اگر با این رشد توسعه پیدا کند، تعداد افراد حاضر در این مجموعه بیشتر می گردد. در حال حاضر حدود 250 نفر در این شرکت مستقر و مشغول به کار هستند.

در ادامه این بازدید مجید عاقل، مدیر مرکز نوآوری کاشمر، اظهار کرد: مرکز نوآوری کاشمر به عنوان پشتیبان علمی، 6 شهر و شهرستان را در پوشش و حمایت خویش دارد. مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال 98 فعالیت خود را آغاز نموده است. چشم انداز ما توسعه کمی و کیفی مرکز نوآوری است. در حال حاضر 12 هسته در مرکز نوآوری کاشمر مستقر هستند.

مرکز نوآوری مامنی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان منطقه ترشیز است

هادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر، نیز توضیح داد: منطقه ترشیز واژه شناخته شده ای نیست. مجموعا چهار شهرستان کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ را به عنوان منطقه ترشیز کهن می شناسیم که جمعیت آن حدود 350 هزار نفر است و حدود 16 هزار فارغ التحصیل دارد. در حال حاضر حدود 5000 دانشجو در مراکز دانشگاهی اینجا مشغول به کار هستند که عمدتا جزو مردم بومی این منطقه هستند. منطقه کاشمر یکی از مناطقی است که مهاجرت نخبگان و نیروهای انسانی در آن زیاد است. شاید مرکز نوآوری بتواند به عنوان مامنی برای این افراد عمل کند.

وی در مورد اهداف مرکز نوآوری کاشمر گفت: یاری به شکل گیری، پرورش و بقای فعالیت های خلاقانه و نوآورانه در منطقه، ایجاد زمینه کارآفرینی و اشتغال، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان منطقه جهت جلوگیری از خروج نخبگان و مهاجرت به شهرهای مجاور و مرکز استان، یاری به رونق اقتصاد محلی و منطقه ای مبتنی بر فناوری و با تاکید بر حوزه کشاورزی، حمایت از نمونه سازی ایده های نوآورانه جهت ورود به مراکز رشد و تجاری سازی استان، توسعه شبکه همکاری بین بخش های تحقیقاتی و دانشگاهی منطقه و محیط کسب وکار بومی سازی فعالیت های دانش بنیان، درآمدزایی دانشگاه به وسیله تجاری سازی نتایج تحقیقات علمی(توسعه دانش مولد ثروت) در راستای حمایت از تحقیقات و پژوهش های کاربردی از اهداف این مرکز نوآوری است.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر اعلام کرد: حدود 3700 میلیون ریال صرف اعتبارات جهت بازسازی فضای فیزیکی و حدود 2000 میلیون ریال اعتبارات برای توانمندسازی هسته ها و برگزاری رویدادهای این مجموعه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال زایی 43 نفر در قالب 12 تیم در مرکز نوآوری کاشمر فعال هستند. درواقع 12 هسته و تیم های مستقر داریم که با محدودیت های فضایی امیدواریم بتوانیم با مکان جدیدی که اختیار کردیم، این هسته ها را تجهیز و تعداد هسته هایمان را بیشتر کنیم.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر ادامه داد: نهادهای توانمندساز مانند شتاب دهنده هاوش در مشهد به ما یاری می نمایند. با صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی، فنی وحرفه ای و سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی هم وارد فعالیت شده ایم و با آن ها کار می کنیم.

معماریان اظهار کرد: کاری که در حوزه توسعه مرکز نوآوری انجام می دهیم و امیدواریم که هیات امنای دانشگاه های خراسان رضوی در این زمینه به ما یاری نمایند، موضوع تصویب چارت سازمانی مرکز نوآوری و شتابدهی کاشمر است که متاسفانه در مرحله اول دچار مشکل شدیم و هیات امنا با چارت سازمانی مرکز نوآوری و شتابدهی کاشمر مخالفت کرد.

وی گفت: با مجوز هیات امنا، ساختمانی به مساحت 600 متر مربع در مرکز شهر خریداری کردیم. برای این ساختمان اهدافی تعریف شده تا بتواند با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این اهداف را به تحقق برساند. توسعه فعالیت های آموزشی مرکز نوآوری و تجهیز زیرساخت های فناوری اطلاعات و آزمایشگاهی موارد دیگری است که امیدواریم به وسیله آن بتوانیم هسته های فراوان، به خصوص در حوزه کشاورزی را راه اندازی کنیم. راه اندازی بازار و نمایشگاه عرضه محصولات تیم های نوآور، تاسیس دفتر مشاوره تجاری سازی از اهداف این بخش است که حدود 2000 میلیون ریال برآورد اعتبار مورد احتیاج برای این بخش است.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر اعلام کرد: چشم اندازهای این مرکز نوآوری به عنوان پل ارتباطی بین ایده پردازان، سرمایه گذاران و جامعه دانشگاهی جهت انتقال فناوری است. یکی دیگر از چشم اندازها، ایجاد کسب و کارهای نوپا و اشتغال پایدار متناسب با زیست بوم منطقه ترشیز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1474

به "بهترین راه توسعه استارت آپ ها سرمایه گذاری بخش خصوصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه توسعه استارت آپ ها سرمایه گذاری بخش خصوصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید