رکوردی دیگر برای قربانیان کرونا در انگلیس

به گزارش تور اروپا ارزان، وزارت بهداشت انگلیس اعلام نمود در شبانه روز گذشته بیش از هزار و 800 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

رکوردی دیگر برای قربانیان کرونا در انگلیس

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، در شبانه روز گذشته هزار و 820 بیمار کرونایی دیگر در این کشور جان باختند که بیش ترین مرگ روزانه در همه گیری جاری در انگلیس و سومین رکورد شکنی طی حدود 10 روز اخیر در این کشور است.

شمار قربانیان کرونا در انگلیس، به روایت دولت، در روز چهارشنبه این هفته به 93 هزار و 290 نفر رسید. این در حالی است که دولت انگلیس فقط افرادی را که تا 28 روز پس از ابتلا به ویروس کرونا جان ببازند، قربانی همه گیری کووید 19 محسوب می نماید.

مرکز ملی آمار انگلیس با استناد به اطلاعات گواهی های فوت صادر شده، هفته گذشته شمار جان باختگان از کرونا در این کشور را بیش از 103 هزار نفر بیان کرد.

شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا نیز در انگلیس همچنان پرشتاب در حال افزایش است و با استناد به اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، در روز چهار شنبه این هفته، با افزوده شدن 38 هزار و 905 نفر دیگر، شمار افراد آلوده به ویروس کرونا به سه میلیون و 505 هزار و 754 نفر رسید.

این در حالی است که دولت انگلیس به عنوان اولین کشور، واکسیناسیون کرونا را از 18 آذر با واکسن آمریکایی فایزر در این کشور شروع و اعلام نموده است تا روز چهارشنبه این هفته، بیش از 4 میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت این کشور، علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

رسانه ها در انگلیس بیان کردند این کشور به نسبت جمعیت به قربانگاه اصلی بیماران کرونایی در دنیا مبدل شده است.

در همین حال در بعضی بیمارستان ها شرایط بحرانی اعلام شده است. پاتریک والانس مشاور علمی دولت انگلیس شرایط بیمارستان های این کشور را مشابه شرایط مناطق جنگ زده توصیف کرد. به کار گیری کادر درمانی ارتش و دانشجویان سال اخیر پزشکی و پرستاری هم نتوانسته است کمبود نیرو را جبران کند.

اعلام شد هم اکنون حدود چهل هزار بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری اند و حال بعضی از آنان وخیم گزارش شده است.

کمبود امکانات و اکسیژن در بعضی بیمارستان ها شدید تر شده است، ناظران بهداشت و درمان در انگلیس شرایط هفته های پیش رو را بدتر از شرایط کنونی بیان کردند.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1241

به "رکوردی دیگر برای قربانیان کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردی دیگر برای قربانیان کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید