فشار آمریکا به چین بر سر مساله کره شمالی

به گزارش تور اروپا ارزان، وزیر خارجه آمریکا در حالی سفر خود به شرق آسیا را امروز یکشنبه شروع می نماید که میخواهد چین را برای اتخاذ موضع شدیدتر علیه کره شمالی تحت فشار قرار دهد.

فشار آمریکا به چین بر سر مساله کره شمالی

با تور قیمت پایین چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به شرق آسیا در شرایطی است که کره شمالی به تازگی آزمایش هسته ای دیگری را انجام داده و این مساله با مخالفت کشورهای مختلف روبرو شده است.

جان کری در این سفر میخواهد مقام های چینی را برای اتخاذ موضع قاطع تر علیه اقدامات کره شمالی، تحت فشار قرار دهد. از دیگر اهداف مهم سفر جان کری می توان به کوشش برای متحد کردن آسه آن در برابر اقدامات چین در دریای جنوبی چین اشاره نمود.

کری سفر سه روزه خود به شرق آسیا را از لائوس شروع می نماید. جان کری پس از شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس و توقف کوتاهی در عربستان، به لائوس سفر می نماید. وی میخواهد پس از لائوس به کامبوج برود و سپس از پکن دیدن خواهد نمود.

کری روز چهارشنبه میخواهد در سفر به چین خواهان تشکیل یک جبهه متحد علیه اقداما کره شمالی گردد. واکنش متحد بین المللی علیه آزمایش های هسته ای کره شمالی احتمالا به وسیله تحریمهای بیشتر سازمان ملل خواهد بود.

آمریکا همچنین از چین می خواهد تا واکنش یکجانبه شدیدتری نسبت به اقدامات پیونگ یانگ نشان دهد. یک مقام آمریکایی که همراه کری در این سفر خواهد بود، به خبرنگاران گفت: این مساله بسیار مهم است که یک جبهه متحد را نشان دهیم ولی این باید یک جبهه قاطع باشد. این مساله اهمیت خاصی دارد که راستا اشاعه اسلحه و توانایی کره شمالی برای توسعه برنامه تسلیحاتی و هسته ای را قطع کنیم.

وی در ادامه گفت: کره شمالی هنوز به فعالیت های غیر قانونی اشاعه سلاح و تسلیحات هسته ای ادامه می دهد. کره شمالی راستاهای محدودی برای انجام مبادلات تجاری با جامعه بین المللی دارد. علی رغم عزم و کوشش های دولت چین، این مساله روشن است که آنها می توانند برای اعمال فشار بر کره شمالی اقدامات بیشتری انجام دهند.

این مقام آمریکایی گفت: در پکن، جان کری همچنین میخواهد درباره مساله دریای جنوبی چین نیز رایزنی کند. اقدامات چین در دریای جنوبی چین موجب افزایش تنش بین پکن و کشورهای آسه آن شده است.

جان کری در این سفر کوشش خواهد نمود تا کشورهای آسه آن را در برابر اقدامات چین متحد کند. آمریکا بارها ضمن انتقاد از اقدام چین در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین، خواهان متوقف شدن این فعالیت ها شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 466

به "فشار آمریکا به چین بر سر مساله کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار آمریکا به چین بر سر مساله کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید