نحوه پایین آوردن سریع قند خون

به گزارش تور اروپا ارزان، شرایط قند خون بالا از نظر پزشکی به اسم هیپرگلیسمی شناخته می گردد که یکی از عوارض شایع دیابت می باشد. این مقاله چند روش ساده در رابطه با نحوه پایین آوردن قند خون را ارائه می دهد.

نحوه پایین آوردن سریع قند خون

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

شرایط قند خون بالا از نظر پزشکی به اسم هیپرگلیسمی شناخته می شود که یکی از عوارض شایع دیابت می باشد. این مقاله چند روش ساده در رابطه با نحوه پایین آوردن قند خون را ارائه می دهد.

سطوح بالای قند خون چیزی است شرایطی که افراد دیابتی را تحت تاثیر قرار می دهد. این شرایط در افراد پیش دیابتی هم وجود دارد، اما به اندازه افرادی دیابتی شدید نیست. از نظر بالینی، به اسم هیپرگلیسمی شناخته می شود. این شرایط زمانی که مواد غذایی هضم شده، کربوهیدرات ها در غذا به مولکول های قند تجزیه شده و گلوکز از آن ها آزاد می شود. این گلوکز به طور مستقیم به وسیله جریان خون جذب می شود. هنگامی که سطوح گلوکز بالا باشد، سیگنال هایی از غده پانکراس به منظور انتشار هورمون انسولین فرستاده می شود. این هورمون باعث شده تا سلول های بدن گلوکز را جذب نموده و آن ها را به اسم سوخت بدن مورد استفاده قرار دهند. گلوکز به وسیله کبد جذب می شود، و بعدا مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، هنگامی که فرد مبتلا به دیابت است، بدن او یا به اندازه کافی انسولین فراوری ننموده، و یا این که در برابر انسولین فراوری شده از خود مقاومت نشان می دهد. بنابراین در نتیجه این اتفاقات، سطوح قند خون در جریان خون بالا می رود. و با گذشت زمان، این افزایش می تواند منجر به بروز عوارض تهدید نماینده زندگی شود.

نحوه پایین آوردن طبیعی قند خون

یکی از موثرترین روش های کاهش سطح قند خون، فعالیت می باشد. بهتر است انجام تمرینات منظم روزانه را در برنامه خود قرار دهید. شما می توانید برای مدت 10 تا 20 دقیقه پیاده روی و یا دوچرخه سواری کنید. این کار باعث حفظ سطوح قند خون می شود. همچنان که سطوح گلوکز خون افزایش می یابد، فراوری اسیدهای سمی به نام کتون در خون ایجاد می شود.

روش دیگر نوشیدن اندازه فراوان آب در طول روز می باشد. به اندازه ای آب بنوشید که احساس احتیاج به انجام ادرار را داشته باشید. این کار به حذف قند از جریان خون یاری می نماید.

یکی از روش های گیاهی کاهش سطح قند خون نوشیدن چای های گیاهی می باشد. این مواد باعث تنظیم گلوکز در بدن می گردند.

داشتن وعده های غذایی با کوتاه در طول روز هم به تنظیم قند خون یاری می نماید. این روش باعث کاهش فشار بر روی روده ها، پانکراس و آنزیم های گوارشی می شود.

داشتن اضافه وزن باعث تشدید عوارض دیابت می شود. اما به طور خاص، چربی بیشتر بدن نه تنها مقاومت بدن در برابر انسولین را افزایش می دهد، بلکه باعث افزایش خطر بروز بیماری های قلبی هم می شود. بنابراین برنامه غذایی مناسب جهت جلوگیری از بروز این مسائل داشته باشید.

غذاهایی با شاخص قند خون پایین به حفظ سطوح گلوکز خون یاری می نمایند. توصیه شده که غذاهایی که شاخص گلوکز آن ها پایین تر از 50 می باشد، برای افراد دیابتی مناسب می باشد.

بعضی از این غذاها شامل مارچوبه، آووکادو، کلم بروکلی، کلم گل، کرفس، خیار، بادمجان، لوبیا سبز، کاهو، ماست کم چرب، فلفل، نخود فرنگی و اسفناج می باشد.

یکی دیگر از جنبه های مهم موضوع این است که بدانیم از مصرف چه غذاهایی باید اجتناب ورزیم، چون بعضی از مواد غذایی حاوی مقادیر بالایی از قند و چربی بوده که برای بدن مضر می باشند. بعضی از این غذاها در زیر ذکر شده است:

نوشیدنی های گازدار، مواد غذایی سرخ شده، شکلات های انرژی زا، غلات، شیرینی جات، دسرها، ژله، میوه های حاوی قند بالا مانند خرما، موز، انجیر، خرمالو، انبه و انگور، عصاره های میوه، شکر سفید

حتی غذاهای غنی از فیبر هم به حفظ قند خون یاری می نماید. این غذاها برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 مفید می باشد. چنین غذاهایی با سرعت آهسته تری در بدن هضم شده، بنابراین باعث حفظ سطوح قند خون و جلوگیری از افزایش ناگهانی آن می گردند. با این حال، در رابطه با مصرف این غذاها باید با پزشک مشورت گرد. در صورتی که پزشک هر گونه دارویی را برای پایین آوردن قند خون تجویز کرد، آن ها را مرتب مصرف کنید. مصرف منظم این داروها به همراه دنبال کردن همه روش های طبیعی توصیه شده نتایج قابل توجهی را جهت بهبود بیماری ارائه می دهد.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1632

به "نحوه پایین آوردن سریع قند خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه پایین آوردن سریع قند خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید