نیک کارتر: خروج ما ممکن است به جنگ داخلی در افغانستان منجر شود

به گزارش تور اروپا ارزان، بعد از خروج غیرمسئولانه بخش زیادی از نظامیان آمریکا از افغانستان، رئیس ستاد ارتش انگلیس مدعی شد ممکن است با خروج نیرو های خارجی از افغانستان، این کشور وارد جنگ داخلی شود.

نیک کارتر: خروج ما ممکن است به جنگ داخلی در افغانستان منجر شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیک کارتر رئیس ستاد ارتش انگلیس روز پنجشنبه مدعی شد خروج نیرو های خارجی از افغانستان ممکن است به جنگ داخلی در این کشور منجر شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کارتر در این باره مدعی شد ممکن است پس از خروج آمریکا و هم پیمانانش از افغانستان شاهد فرهنگ جنگ سالاری باشید و نهاد های مهمی مانند نیرو های امنیتی در میان صفوف قومیتی و در این مورد، صفوف قبیله ای قرار گیرند.

این فرمانده انگلیسی در ادامه گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد، حدس من این است که طالبان بتواند کنترل بخش هایی از این کشور را در دست گیرد، با این حال آن ها کنترل تمام این کشور را در دست نخواهند گرفت.

انگلیس در سال 2001 و به بهانه جنگ با ترور، دوشادوش آمریکا به افغانستان لشگرکشی کرد و امروز (پنجشنبه) بوریس جانسون نخست وزیر این کشور در مجلس، خاتمه مأموریت نظامی لندن در افغانستان را اعلام کرد.

علاوه بر این، نشریه پالتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی خبر داده است که فرایند خروج نظامی این کشور از افغانستان عملاً تکمیل شده است.

از سوی دیگر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در نشست خاتمهی گفتگو های بین الافغانی تهران گفت: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است، زیرا برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته های حداکثری چشم پوشید و به خواسته های طرف دیگر توجه کرد، خصوصا در این گفتگو ها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1539

به "نیک کارتر: خروج ما ممکن است به جنگ داخلی در افغانستان منجر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیک کارتر: خروج ما ممکن است به جنگ داخلی در افغانستان منجر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید