هشدار پنتاگون درباره استفاده از هوش مصنوعی در جنگ افزار ها

به گزارش تور اروپا ارزان، پنتاگون دستورالعمل حاکم بر توسعه، آزمایش و استفاده از جنگ افزار های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را بعد از حدود 10 سال برای اولین بار به روزرسانی کرد تا درباره نقش فزاینده هوش مصنوعی در نبرد های آینده هشدار دهد.

هشدار پنتاگون درباره استفاده از هوش مصنوعی در جنگ افزار ها

پنتاگون در دستورالعمل جدیدی ضمن اعلام هشدار درباره حضور هوش مصنوعی در تسلیحات آینده، از برنامه های خود در این زمینه اطلاع داد.

پنتاگون دستورالعمل حاکم بر توسعه، آزمایش و استفاده از جنگ افزار های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را بعد از حدود 10 سال برای اولین بار به روزرسانی کرد تا درباره نقش فزاینده هوش مصنوعی در نبرد های آینده هشدار دهد.

وزارت دفاع آمریکا آخرین بار در سال 2012 دستورالعمل مربوط به سامانه های تسلیحاتی اتوماتیک را به روز نموده بود، اما این هفته دوباره شاهد آپدیت جدیدی در این سند هستیم. وزارت دفاع ایالات متحده می گوید همچنان متعهد به توسعه سامانه های اتوماتیک و یکپارچه سازی هوش مصنوعی در پروژه های نظامی آینده خود است.

با این به روزرسانی، دولت آمریکا تمام تمرکز خود را روی توسعه این سلاح ها می گذارد. این اتفاق در شرایطی می افتد که بعضی کشور ها و کنشگران مخالف توسعه این تسلیحات هستند.

به روزرسانی این دستورالعمل به بحث توسعه هوش مصنوعی در 10 سال گذشته پرداخته است و هیئت نظارتی جدیدی را برای مدیریت این فعالیت ها معرفی می نماید. حالا سلاح های اتوماتیک باید در بیشتر موارد از معاون ستاد مشترک نیرو های مسلح، معاون سیاست گذاری وزارت دفاع و معاون تحقیقات و مهندسی وزارت دفاع مجوز رسمی بگیرند تا بتوانند وارد مراحل توسعه شوند.

پنتاگون برنامه خود را برای استفاده از هوش مصنوعی بیان کرد

مایکل هوروویتز، رئیس اداره سیاست گذاری درباره توانمندی های نوظهور وزارت دفاع می گوید: این دستورالعمل حالا معین می نماید که این سامانه ها، درست مثل هر سامانه ای که از هوش مصنوعی استفاده می نمایند، خواه تسلیحاتی باشند یا غیر، باید تابع این دستورالعمل ها باشند. این تصمیم بخشی از همان چیزی است که ما آن را با عنوان مدیریت خوب می شناسیم.

این دستورالعمل بعلاوه مقررات استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی را که در سال 2020 معرفی گردید، بر سامانه های تسلیحاتی اتوماتیک اعمال می نماید. این به روزرسانی در مجموع اگرچه یک نقشه راه کامل نیست، اما معین می نماید که مسیر حرکت آینده این وزارتخانه با تمرکز بر فناوری های مدرن به کدام سمت خواهد رفت.

درحال حاضر کشور های زیادی مخالف استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات نظامی هستند و حداقل 30 مورد از آن ها به صورت مشترک خواهان ممنوعیت توسعه این سامانه ها شده بودند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سال 2019 دراین باره گفته بود: ابزار های اتوماتیک با توانایی و اختیار انتخاب اهداف و گرفتن جان مردم، در شرایطی که انسان هیچ نقشی در این فرایند نداشته باشد، به لحاظ سیاسی غیرقابل پذیرش و با اخلاق مغایرند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 2006

به "هشدار پنتاگون درباره استفاده از هوش مصنوعی در جنگ افزار ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پنتاگون درباره استفاده از هوش مصنوعی در جنگ افزار ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید