پوتین خواهان رسیدگی فوری به شرایط اقتصادی کادر درمانی روسیه شد

به گزارش تور اروپا ارزان، رئیس جمهوری روسیه در واکنش به اعتراض های بوجود آمده از سوی کادر درمانی این کشور در عصر کرونا دستوراتی را برای حمایت مادی دولت از این قشر صادر کرد.

پوتین خواهان رسیدگی فوری به شرایط اقتصادی کادر درمانی روسیه شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

چند روز پیش رسانه های مخالف دولت در روسیه مدعی شدند که سه پزشک معترض به شرایط حاکم بر کادر در درمان روسیه از پنجره بیمارستان هایی که در آن مشغول به کار بوده اند سقوط نموده اند.

اگر چه معین نشده که این اقدام خودکشی یا موضوع دیگری بوده است اما بار دیگر موضوع حقوق پایین پزشکان و پرستان در روسیه را به صدر اخبار در این کشور تبدیل کرد که از زمان کمونیسم تا به امروز کوشش نموده مردم به رایگان به بهداشت و سلامت دسترسی داشته باشند.

در تازه ترین تحولات در این زمینه، کاخ کرملین دستورات ولادیمیر پوتین به دولت مردان این کشور را منتشر نموده است که شامل مواردی برای حمایت مادی از کادر دمان روسیه است که این روزها بی وقفه در حال تیمار بیماران کرونایی هستند.

پوتین در یکی از این دستورها، دولت روسیه را موظف نموده است از تاریخ 15 ماه آوریل تا 15 ماه جولای (27 فروردین تا 25 تیر ماه) به همه پزشکان علاوه بر حقوق خود ماهانه اضافه حقوق 40 هزار روبلی (670 دلار) پرداخت کند و در صورتی که پزشکان با بیماران کرونایی سر و کار دارند این اضافه حقوق 60 هزار روبل (حدود 800 دلار) خواهد بود.

کادر درمانی رده میانی و پرسنل اداری بیمارستان ها اضافه حقوق 25 هزار روبلی (400 دلار) در ماه دریافت می نمایند و در صورتی که بطور مستقیم با بیماران کرونایی سر و کار داشته باشند این اضافه حقوق 35 هزار روبل (حدود 580 دلار) خواهد بود.

بر اساس دستور پوتین، کادر درمانی رده پایین روسیه، ماهانه 15 هزار روبل (حدود 200 دلار) اضافه حقوق دریافت می نمایند و درصورتی که بیماران کرونایی را مداوا نمایند این اضافه حقوق 20 هزار روبل (حدود 270 دلار) خواهد بود.

پرسنل فنی مراکز درمانی روسیه نیز ماهانه 10 هزار روبل (150 دلار) اضافه حقوق دریافت می نمایند و این اضافه حقوق درصورتی که آنها با بیماران کرونایی سر و کار داشته باشند 15 هزار روبل (200 دلار) خواهد بود.

در دستور پوتین، میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه مسئول اجرا شده که خود در حال مبارزه با کرونا است.

رسانه های دولتی روسیه نیز گزارش داده اند که دیروز پوتین از خودداری تعدادی از مراکز درمانی این کشور برای پرداخت اضافه حقوق معین شده برای کادر پزشکی و پرستاری روسیه به شدت انتقاد نموده است.

بر اساس آخرین اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، شمار افرادی که در این کشور کرونا گرفته اند 272 هزار و 43 نفر است و 63 هزار و 166 نفر بهبود یافته و دو هزار و 537 تن نیز فوت نموده اند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 833

به "پوتین خواهان رسیدگی فوری به شرایط اقتصادی کادر درمانی روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین خواهان رسیدگی فوری به شرایط اقتصادی کادر درمانی روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید