پیرهادی: هدف مجلس یازدهم سروسامان دادن به اقتصاد است ، مجلس آینده درست از ابزار نظارت استفاده خواهد کرد

به گزارش تور اروپا ارزان، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: هدف مجلس یازدهم سروسامان دادن به اقتصاد کشور است تا بتوانیم این چرخ پنچره اقتصاد را باد کرده و به راه بیاندازیم.

پیرهادی: هدف مجلس یازدهم سروسامان دادن به اقتصاد است ، مجلس آینده درست از ابزار نظارت استفاده خواهد کرد

محسن پیرهادی، منتخب مردم تهران، ری، پردیس، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: اولویت مجلس آینده نگاه به مسئله اقتصاد و معیشت مردم است و اکنون با پیش آمدن قضیه کرونا این موضوعات در اولویت فوری نمایندگان مجلس یازدهم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با آمدن ویروس کرونا به کشور تعداد زیادی از کسب و کارها لطمات و خسارت هایی دیده اند که این موضوع مزیدی بر شرایط بد اقتصادی شد و با دست به دست شدن شرایط بد اقتصادی تعداد زیادی از کسب و کارها متوقف یا روبه ورشکستگی آوردند که در این صورت دولت باید با بسته های معیشتی و کمک معیشتی به کسب و کارها و خانوارهای کم بضاعت کمک کند.

منتخب مردم تهران با بیان اینکه دولت با پرداخت خسارت های ناشی از کرونا، همانند دولت های خارجی می تواند به رونق کسب وکارها کمک کند. گفت: کمک دیگر دولت به کسب و کارهای خرد و کوچک این است که می تواند با بخشودگی اقتصادیاتی یا کمک های بلاعوض و یا با سود کمتر چرخ تولید را به حالت اولیه خود برگرداند.

پیرهادی تاکید کرد: در اینجا مجلس می تواند نقش کمک کننده ای به دولت داشته باشد یعنی اینکه دولت وقتی که لایحه ای به مجلس می دهد مجلس با کارهای کارشناسی شده و پخت و پز کرد لایحه در اجرای این موارد به دولت کمک کند تا این مسائل اقتصادی که کشور اکنون با آن درگیر است را سرو سامان دهد.

وی اضافه کرد: ما منتخبان مجلس آینده بعد از انتخابات در تهران با کارشناسان اقتصادی دور هم جمع شدیم و با فعال کردن کارگروه هایی به مسائل اقتصادی کشور ریشه ای نگاه انداختیم همانطور که در شعار ابتدایی انتخاباتی لیست اصولگرایان هم بود ما برای نجات اقتصاد ایران آمده ایم.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شرح داد: هدف مجلس یازدهم سروسامان دادن به اقتصاد کشور است تا بتوانیم این چرخ پنچر اقتصاد را باد کرده و به راه بیاندازیم پس مجلس آینده تمام سعی و تلاش را خواهد کرد تا بتواند این فشارهایی که در این سال ها بر روی دوش مردم بوده را کاهش بدهد.

پیرهادی گفت: مجلس نقش و وظایفی دارد و در مقابل دولت هم یک نقش و وظایفی بر روی دوش خود دارد که خیلی مهمتر از قوای دیگر است زیرا نقش دولت اجرایی است و با این تفاسیر که تا شروع مجلس آینده حدود دوماه دیگر زمان است و تا مجلس یازدهم مستقر بشود زمان زیادی می برد دولت که اکنون سوار بر کار و مستقر است باید از الان برای این مسائل برنامه ریزی هایی داشته باشد.

وی در انتها گفت: یکی از اهداف مهم مجلس آینده کمک به دولت برای سرو سامان دادن به مسائل اقتصادی و استفاده درست از ابزار نظارت است تا بتواند با برخی سستی ها و کوتاهی ها برخورد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 741

به "پیرهادی: هدف مجلس یازدهم سروسامان دادن به اقتصاد است ، مجلس آینده درست از ابزار نظارت استفاده خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرهادی: هدف مجلس یازدهم سروسامان دادن به اقتصاد است ، مجلس آینده درست از ابزار نظارت استفاده خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید