کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با استفاده از فیلتر قهوه

به گزارش تور اروپا ارزان، استفاده از فیلتر قهوه در زمان تهیه این نوشیدنی، سبب جلوگیری از ابتلا به مرگبارترین بیماری قرن می گردد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با استفاده از فیلتر قهوه

به گزارش خبرنگار کارشناسان در جدیدترین مطالعه های خود دریافتند با استفاده از فیلتر قهوه می توان تا 60 درصد از ابتلا به دیابت نوع دو جلوگیری کرد. فیلتر قهوه می تواند مانع از ورود بعضی مولکول های مضر قهوه به نوشیدنی گردد و به این ترتیب مانع از افزایش قند خون افراد می گردد.

کارشناسان این یافته ها را با مطالعه بر روی رژیم خوراکی حدود 842 فرد در کشور سوئد که نیمی از آن ها مبتلا به بیماری دیابت بوده به دست آورده اند. قهوه تهیه شده با عبور از قهوه خطر سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو می گردد درحالی که تهیه قهوه به روش معمولی، افزودن آب جوش به پودر قهوه، می تواند سبب ورود بعضی مولکول های مضر قهوه به نوشیدنی و انتقال آن به بدن انسان گردد.

کارشناسان اعلام نموده اند فیلتر کاغذی قهوه سبب به دام افتادن مولکول هایی به نام diterpenes می گردد که بنا بر مطالعه های اجرا شده نقشی جدی در افزایش چربی، کلسترول خون وبالارفتن قند خون افراد دارد.

موادی که مصرف زیاد آن ها باعث ایجاد سنگ کلیه می گردد

محققان در جریان این پژوهش نحوه تهیه قهوه 842 نفر از داوطلبان را در طول هفت سال به طور منظم پایش نموده اند. این افراد به طور منظم روزانه حدود سه فنجان قهوه با استفاده از فیلتر کاغذی قهوه نوشیده اند. استفاده از آب جوش برای افزودن به قهوه و تهیه نوشیدنی قهوه یکی از رایج ترین شیوه های تهیه این نوشیدنی مطبوع در سراسر دنیا است و میلیون ها نفر هم از قهوه آماده استفاده می نمایند.

به گفته محققان برای بهره بردن از خواص منحصربه فرد قهوه و جلوگیری از عارضه های ناخواسته ایجاد شده در اثر نوشیدن قهوه استفاده از فیلتر کاغذی می تواند اثربخش باشد. از مزایای نوشیدن قهوه می توان کاهش خطر مرگ زودرس، جلوگیری از ابتلا به افسردگی، افزایش آستانه تحمل درد در بانوان و کاهش خطر ابتلا به دیابت و آلزایمر را نام برد.

مولکول Diterpenes به طور طبیعی در دانه های قهوه وجود دارد و به گفته دانشمندان ارتباط مستقیمی با افزایش کلسترول خون، فشارخون بالا و ابتلای افراد به بیماری های قلبی عروقی دارد. یافته های پژوهشگران نشان می دهند این احتمال وجود دارد که Diterpenes بر نحوه سوخت و ساز انرژی وقند خون دربدن اثر منفی بگذارد.

پس از انجام آزمایش های مختلف دانشمندان دریافتند استفاده از فیلتر کاغذی قهوه با به دام انداختن مولکول Diterpenes نقش منفی این نوشیدنی دلچسب بر بدن را از بین می برد و به این ترتیب اثربخشی قهوه بر سلامت جسم و روان انسان را بهبود می بخشد.

از جمله مولکول های مفید قهوه می توان فنولیک phenolic را نام برد که سبب افزایش سلامت بدن انسان می گردد. نتیجه های این پژوهش در مجله پزشکی داخلی منتشر شده است.

منبع:Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 438

به "کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با استفاده از فیلتر قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با استفاده از فیلتر قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید