16 خاصیت معجزه آسای عسل و دارچین برای پوست، مو و سلامتی

به گزارش تور اروپا ارزان، عسل و دارچین هر دو فواید متعددی برای سلامتی بدن دارند. حالا اگر عسل و دارچین با هم ترکیب شوند، ببینید چه می گردد! عسل و دارچین برخی از بیماری ها را درمان می نمایند و در پیشگیری از تعدادی از بیماری ها مفید هستند. در این مقاله از خبرنگاران مگ قرار است شما را با خواص عسل و دارچین برای سلامتی بدن، پوست و مو آشنا کنیم و ارزش غذایی این ترکیب را در اختیارتان قرار دهیم. تا سرانجام این مقاله در کنار ما باشید.

16 خاصیت معجزه آسای عسل و دارچین برای پوست، مو و سلامتی

خواص عسل و دارچین

عسل و دارچین فواید حیرت انگیزی دارند. سال هاست که از ترکیب عسل و دارچین استفاده می گردد. از زمان های قدیم در کشورهای مختلف از جمله یونان، مصر، رم و… از عسل استفاده می شد. مطالعات مختلف فواید عسل و دارچین را تأیید نموده اند. در ادامه به خواص عسل و دارچین اشاره نموده ایم.

فواید عسل

حدود 82 درصد از عسل را قند تشکیل می دهد که از این میزان تقریبا 40 درصد از آن فروکتوز است. عسل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است و آنتی اکسیدان های زیادی دارد. عسل به درمان برخی از بیماری ها یاری می نماید. این ترکیب حاوی اسید آمینه ها است و خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد. عسل می تواند با عفونت ها مبارزه نموده و جراحت ها را درمان کند. این ترکیب مفید بعلاوه سطح انرژی بدن را افزایش می دهد و سلامت کف سر را بهبود می بخشد.

علاوه بر این عسل حساسیت ها را درمان می نماید. در نظر داشته باشید که عسل هرچه تیره تر باشد، بهتر است. عسل های تیره تر میزان آنتی اکسیدان بیشتری دارند؛ به طوری که میزان آنتی اکسیدان موجود در عسل های تیره تر 20 برابر بیشتر از عسل های روشن تر است. عسل به خواص خود در درمان اسید رفلاکس و مسائل مربوط به معده شناخته می گردد.

فواید دارچین

دارچین یک ادویه عالی است که از آن برای بهره بردن از خواص درمانی آن استفاده می گردد. یک مطالعه در هنگ کنگ چین به این نتیجه رسید که دارچین در میان 26 گیاه معروف رتبه 1 را از لحاظ داشتن بیشترین میزان آنتی اکسیدان به خود اختصاص داد. این ادویه حاوی ترکیبات فنولیک و فلاونوئیدهایی است که خواص ضددیابتی، ضدالتهابی و ضدسرطانی دارند و از قلب محافظت می نمایند. تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که دارچین می تواند به درمان ناراحتی معده، اسهال و کاهش درد قاعدگی یاری کند. دارچین خواص دیگری هم دارد که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می کنیم. جالب است بدانید که در کشور سری لانکا از چوب دارچین به عنوان خلال دندان استفاده می گردد. البته فواید عسل و دارچین به نوع آن ها بستگی دارد.

انواع عسل

عسل انواع مختلفی دارد. با این حال تمام انواع عسل در دو دسته خام و فرآوری شده یا همان تصفیه نشده و تصفیه شده قرار می گیرند. در ادامه انواع عسل را آنالیز نموده ایم.

1 . عسل خام یا تصفیه نشده

عسل خام همان طور که از اسمش معلوم است، خام است و فرآیند تصفیه یا حرارت دهی روی آن انجام نمی گردد. این نوع عسل حاوی دانه های گرده های طبیعی است که باور بر این است که بسیار مغذی هستند.

2. عسل تصفیه شده یا فرآوری شده

این نوع عسل را تصفیه می نمایند و از این طریق ترکیبات نامطلوب از عسل خارج می گردد. عمل تصفیه کردن بعلاوه به این دلیل انجام می گردد که عسل برای مدت طولانی مایع باقی بماند. اگر می خواهید بدانید عسل خام بهتر است یا عسل تصفیه شده، باید به شما بگوییم که جواب عسل خام است. گزارش های مختلف عنوان می نمایند که عسل خام مغذی تر است. البته برخی از گزارش ها عنوان می نمایند که هیچ تفاوتی در این زمینه وجود ندارد. عسل خام ظاهر زیبایی ندارد. با این حال اگر به ظاهر آن توجه نمی کنید، بهتر است عسل خام بخورید.

3. عسل مانوکا

عسل مانوکا در کشور نیوزیلند فراوری می گردد. این نوع عسل به غیر از اینکه حاوی هیدروژن پراکسید (یک ترکیب رایج در انواع عسل) است، ترکیبات ضدباکتریایی هم دارد. علاوه بر این حاوی خواص ضدمیکروبی هم است.

انواع دارچین

دو نمونه از رایج ترین انواع دارچین کاسیا و سیلان نام دارند. تفاوت بین این دو در این است که دارچین سیلان بومی کشور سریلانکا و ماداگاسکار و دارچین کاسیا بومی کشور چین و اندونزی است. دارچین سیلان بوی قوی دارد. این در حالی است که شیرینی دارچین کاسیا کمتر است. از لحاظ بی خطر بودن به نظر می رسد دارچین سیلان گزینه بهتری باشد.

دارچین حاوی ترکیباتی به نام کومارین است که نشان داده شده در برخی از موارد منجر به مسمومیت کبد می گردد. دارچین سیلان حاوی کمترین میزان کومارین است. مطالعات زیادی خواص دارچین کاسیا را مطالعه نموده اند، با این حال بر اساس گزارش های دانشمندان مصرف دارچین سیلان در دوز بالاتر ایمن تر است. برای اینکه بتوانید به تفاوت بین این دو نوع دارچین پی ببرید، در نظر داشته باشید که دارچین سیلان روشن تر است، مزه ملایم تری دارد و تندی آن کمتر است. دارچین کاسیا تیره تر بوده و معمولا تند است.

ارزش غذایی دارچین و عسل

دارچین سیلان حاوی چربی و کربوهیدرات است و 0 درصد از احتیاج روزانه بدن به کلسترول، پتاسیم، سدیم و پروتئین را برطرف می نماید. در جدول زیر ارزش غذایی عسل آورده شده است.

چربی کل0 درصد از احتیاج روزانه بدن
کلسترول0 درصد از احتیاج روزانه بدن
پتاسیم5 درصد از احتیاج روزانه بدن
سدیم1 درصد از احتیاج روزانه بدن
کربوهیدرات کل93 درصد از احتیاج روزانه بدن
پروتئین2 درصد از احتیاج روزانه بدن
کالری52 درصد از احتیاج روزانه بدن
فیبر غذایی3 درصد از احتیاج روزانه بدن
ویتامین C3 درصد از احتیاج روزانه بدن
ریبوفلاون8 درصد از احتیاج روزانه بدن
نیاسین2 درصد از احتیاج روزانه بدن
ویتامین B64 درصد از احتیاج روزانه بدن
فولات2 درصد از احتیاج روزانه بدن
کلسیم2 درصد از احتیاج روزانه بدن
آهن8 درصد از احتیاج روزانه بدن
منیزیم2 درصد از احتیاج روزانه بدن
فسفر1 درصد از احتیاج روزانه بدن
زینک (روی)5 درصد از احتیاج روزانه بدن
مس6 درصد از احتیاج روزانه بدن
سلنیوم4 درصد از احتیاج روزانه بدن
منگنز14 درصد از احتیاج روزانه بدن

فواید ترکیب عسل و دارچین برای سلامتی بدن، پوست و مو

در ادامه فواید ترکیب عسل و دارچین را در اختیارتان قرار داده ایم.

1. خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد

عسل و دارچین یکی از برترین ترکیبات برای محافظت از قلب به شمار می فرایند. عسل حاوی پلی فنول هایی مانند کوئرستین است که نشان داده شده در درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید هستند. یک مطالعه ایرانی به این نتیجه رسید که عسل می تواند به کاهش ضربان قلب نامنظم یاری کند. در مطالعه حیوانی اجرا شده روی موش های صحرایی نشان داده شد که دارچین سلامت قلبی و عروقی موش ها را بهبود بخشید.

یک مطالعه دیگر به این نتیجه رسید که عصاره محلول در آب دارچین حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می توانند در پیشگیری از بیماری قلبی مفید باشند. نشان داده شده که استفاده از دارچین در غذا اثرات منفی غذای چرب را کاهش می دهد که این موضوع در نهایت به پیشگیری از بیماری قلبی یاری می نماید. نمی دانیم که دارچین می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد یا نه، با این حال این ادویه می تواند جایگزین خوبی برای نمک و قند جهت طعم دار کردن غذا باشد. استفاده از دارچین به جای قند و نمک افزایش سلامت قلب را در پی دارد.

طرز استفاده

میزان مساوی از عسل و دارچین را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. مخلوط به دست آمده را روی نان گندم بمالید و آن را در وعده صبحانه نوش جان کنید.

2. سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید

عسل به ترمیم جراحت ها یاری می نماید. این ترکیب حاوی آنزیم های مهم است و خواص ضدتومور دارد. تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که عسل می تواند جراحت ناشی از سوختگی را بهبود ببخشد. دلیل این موضوع تقویت سیستم ایمنی بدن به وسیله عسل است. عسل بعلاوه می تواند سرفه را به ویژه در بچه ها درمان کند.

یک مطالعه در ونکوور کانادا به این نتیجه رسید که خوردن عسل قبل از خواب می تواند سرفه کردن در بچه ها و بزرگسالان را کاهش دهد. عسل می تواند شدت و تکرر سرفه را کاهش دهد. عسل به غیر از درمان سرفه می تواند به درمان سرماخوردگی هم یاری کند. همان طور که می دانید، سرماخوردگی در اثر ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن رخ می دهد. دارچین حاوی ترکیباتی به نام سینامالدهاید است که نشان داده شده در پیشگیری از سرماخوردگی مفید است.

طرز استفاده

پودر دارچین را به یک لیوان آب گرم که از قبل عسل را در آن ریخته اید اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را صبح ها، به ویژه در فصل های سرد سال مصرف کنید. نوشیندن مخلوط آب عسل و دارچین به پاکسازی سینوس ها یاری می نماید.

3. عفونت ها را درمان می نماید

این ترکیب می تواند عفونت های پوستی مختلف از جمله تینه آ، شوره، سبورئیک و پسوریازیس را درمان کند. نتایج مطالعات مختلف به این نتیجه رسیده اند که عسل می تواند با میکروب های ایجادنماینده مسائل پوستی مبارزه کند. در یک مطالعه دیگر نشان داده شد استفاده از پماد حاوی 20 درصد عسل اثرات مثبتی روی عفونت های پوستی داشت. ترکیب عسل و دارچین چسبنده است و به از بین بردن تمام کثیفی ها از پوست یاری می نماید.

این ترکیب بعلاوه می تواند در درمان آکنه اثرگذار باشد. دارچین حاوی ترکیباتی است که خواص ضدپیری دارند. خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارچین آن را تبدیل به یک گزینه ایدئال برای درمان اسکلرودرمی می نمایند. این ترکیب بعلاوه در درمان اگزما، رینگ ورم و بسیاری از دیگر انواع عفونت های پوستی مفید است.

طرز استفاده

یک واحد پودر دارچین را با سه واحد عسل ترکیب کنید و از آن به عنوان ماسک صورت بهره ببرید. این ماسک منافذ را پاکسازی می نماید. برای درمان آکنه هم سه قاشق غذاخوری عسل مانوکا را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. مخلوط را به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. حواستان باشد که مخلوط باید گرم و نه داغ گردد. ماسک را روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 دقیقه روی صورتتان بماند. سپس صورت خود را بشویید و با یک حوله نرم صورتتان را خشک کنید.

4. به درمان التهاب و آرتریت یاری می نماید

ترکیب عسل و دارچین حاوی آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای زیادی است که به درمان التهاب یاری می نمایند. این ترکیب به خواص خود در درمان آرتریت شناخته می گردد. تنها کاری که باید در این زمینه بکنید این است که این مخلوط را روی نواحی مدنظر پوست خود بمالید. دارچین می تواند در درمان عارضه های التهابی ناشی از سن اثرگذار باشد. علاوه بر این التهاب روده بزرگ را کاهش می دهد.

طرز استفاده

میزان مساوی از پودر دارچین و عسل را با هم ترکیب کنید و مخلوط را روی نواحی مدنظر پوست خود بمالید. بعلاوه می توانید برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، میزان کمی سرکه سیب به مواد اضافه کنید.

5. برای دیابت مفید است

یک مطالعه به این نتیجه رسید که مصرف عسل به افراد مبتلا به دیابت در کاهش وزن بدن یاری کرد. نشان داده شده زمانی که داروهای ضددیابت به همراه عسل مصرف می شوند، اثرات مفیدی را به همراه دارند. عسل موجود در این ترکیب می تواند زخم های مرتبط با دیابت از جمله زخم پای دیابتی را هم درمان کند. توجه کنید که افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف عسل احتیاط نمایند. دارچین هم می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد، چون عوامل خطر (ریسک فاکتورهای) مرتبط با دیابت را کاهش می دهد. علاوه بر این نشان داده شده که دارچین بالا رفتن سطح قند خون بعد از غذا خوردن را کم می نماید. این موضوع هم ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد.

طرز استفاده

می توانید میزان مساوی عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. مخلوط را روی نان تست بمالید و آن را در وعده صبحانه بخورید یا آن را در یک لیوان آب یا نوشیدنی دیگر بریزید و پس از هم زدن میل کنید.

6. به درمان عفونت های مثانه یاری می نماید

عسل از رشد برخی از سلول های سرطان مثانه جلوگیری می نماید. یک مطالعه مطرح کرد که عسل مانوکا در درمان عفونت های دستگاه ادراری مفید است. عسل به دلیل اینکه خواص ضدباکتریایی دارد، به درمان عفونت های دستگاه ادراری یاری می نماید. ثابت شده که دارچین از برخی از باکتری های ایجادنماینده عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری می نماید.

طرز استفاده

دو قاشق چای خوری دارچین را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و آن را درون یک لیوان آب گرم بریزید. نوشیدنی را هم بزنید و بنوشید. این نوشیدنی را یک بار در دروز مصرف کنید. نوشیدنی ذکر شده به تسکین عفونت مثانه یاری می نماید. اگر عفونتتان خیلی شدید است، می توانید آب را با آب کرن بری مخلوط کنید.

7. به درمان سوءهاضمه و سایر مسائل مربوط به معده یاری می نماید

از زمان های قدیم از عسل برای درمان سوءهاضمه و سایر مسائل مربوط به معده استفاده می شد. دلیل این موضوع این است که این ترکیب غشای مخاطی دستگاه گوارش را تسکین می دهد. این ترکیب به سرعت در بدن جذب می گردد. عسل رشد هلیکوباکتر پیلوری را متوقف می نماید که دلیل اصلی سوءهاضمه به شمار می رود. عسل بعلاوه به ترشح مایعات گوارشی یاری می نماید که این موضوع هم دلیل مفید بودن عسل برای درمان سوءهاضمه را نشان می دهد.

مسائل مربوط به معده زمانی رخ می دهند که تعادل باکتری های روده به هم بریزد. یک مطالعه مصری به این نتیجه رسید که عسل تعادل باکتری های روده را بهبود می بخشد و از این طریق از مسائل مربوط به معده پیشگیری می نماید. یک مطالعه به این نتیجه رسید که عسل مانوکا می تواند به درمان زخم روده یاری کند. دارچین می تواند سوزش سر معده را تسکین دهد. نشان داده شده که دارچین دمای معده را پایین می آورد. این ادویه به وسیله کاهش ترشح اسیدهای معده از دیواره های معده گاز معده را کاهش می دهد. جای دادن مخلوط دارچین و عسل در رژیم غذایی می تواند دمای معده را تا 20 درجه سانتی گراد کاهش دهد.

طرز استفاده

پودر دارچین را روی دو قاشق غذاخوری عسل بریزید و قبل از اینکه غذا بخورید، مخلوط ذکر شده را مصرف کنید.

8. به کاهش سطح کلسترول خون یاری می نماید

بر اساس نتایج یک مطالعه دانشگاهی عسل و دارچین هر دو در پایین آوردن میزان کلسترول خون مفید هستند. برخی از شواهد عنوان می نمایند که مصرف عسل ممکن است در بیماران مبتلا به دیابت منجر به کاهش سطح کلسترول خون گردد. در یک مطالعه نشان داده شد که خوردن فقط نصف قاشق چای خوری دارچین در روز سطح کلسترول خون را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش داد.

طرز استفاده

دو قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یکدیگر ترکیب نموده و به آن ها 470 میلی لیتر آب اضافه کنید. بعد از اینکه نوشیدنی را هم زدید، آن را مصرف کنید. این نوشیدنی را صبح ها میل کنید.

9. دارچین و عسل به کاهش وزن یاری می نمایند

اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، ترکیب دارچین و عسل گزینه خوبی برای شما محسوب می گردد. البته در کنار خوردن این ترکیب حتما باید به مقدار کافی ورزش نموده و یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید تا به هدف خود برسید. یک مطالعه به این نتیجه رسید که عسل می تواند افزایش وزن و چاقی را کاهش دهد. دارچین به خواص خود در جلوگیری از اشتها شناخته می گردد و می تواند به طور غیرمستقیم منجر به کاهش وزن گردد.

طرز استفاده

یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چای خوری دارچین و یک فنجان آب فیلتر شده را با یکدیگر مخلوط کنید. میزانی آب را بجوشانید. دارچین را در یک کاسه دیگر بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. کاسه را به مدت 15 دقیقه کنار بگذارید. زمانی که آب خنک شد، مخلوط عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. می توانید نوشیدنی به دست آمده را دو بار در روز (یک بار صبح و یک بار شب) میل کنید. صبح ها نوشیدنی را با شکم خالی میل کنید.

10. به درمان ناباروری یاری می نماید

مصرف عسل ممکن است تخمدان ها را تحریک کند. مواد معدنی و اسید آمینه های موجود در عسل ممکن است در بهبود سلامت دستگاه فراوری مثل مفید باشند. نشان داده شده که دارچین سیکل قاعدگی را بهبود می بخشد و به تسکین دلیل ناباروری یاری می نماید. علاوه بر این دارچین در بهبود ناباروری مردان مفید است.

طرز استفاده

دارچین را با میزان کمی عسل مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. خمیر را روی لثه های خود پخش کنید. بدن به آرامی خمیر را جذب می نماید.

11. به حفظ سلامت موها یاری می نماید

یک مطالعه به این نتیجه رسید که عسل می تواند شوره و ریزش مو را بهبود ببخشد. نشان داده شده که عسل با ریزش موی مرتبط با یائسگی مبارزه می نماید. اگرچه هیچ مدرک معینی وجود ندارد، با این حال باور بر این است که دارچین از ریزش مو پیشگیری می نماید.

طرز استفاده

میزان مساوی از عسل و دارچین را با یکدیگر مخلوط نموده و میزانی روغن زیتون گرم به آن ها اضافه کنید. مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. قبل از اینکه موهای خود را با شامپو بشویید، این مخلوط گرم را روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید به مدت 15 دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

13. بوی بد دهان را از بین می برد

نشان داده شده که مصرف عسل بوی بد سیر از دهان را از بین می برد. در این زمینه به جای دارچین می توانید از روغن دارچین بهره ببرید.

طرز استفاده

یک قاشق چای خوری عسل را با نوک قاشق چای خوری پودر دارچین و آب گرم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را در صبح غرغره کنید.

13. سطح انرژی بدن را افزایش می دهد

اگر عادت به جویدن آدامس دارید که سرشار از قندهای مصنوعی است، یک جایگزین عالی دارید؛ مخلوط دارچین و عسل. نشان داده شده که قند موجود در عسل بیشتر از شیرین نماینده های مصنوعی به بدن انرژی می دهد. عسل بعلاوه منبع طبیعی کربوهیدرات به شمار می رود. عسل با انرژی دادن به بدن باعث بهبود عملکرد شما می گردد، تحمل را افزایش می دهد و از خستگی در حین ورزش کردن پیشگیری می نماید.

طرز استفاده

میزان مساوی عسل و پودر دارچین را با هم ترکیب کنید و آن را در صبح همراه با صبحانه میل کنید.

14. از حساسیت ها پیشگیری می نماید

یک مطالعه مطرح کرد که مصرف عسل به بهبود علائم رینیت آلرژیک (التهاب غشای مخاطی بینی) یاری می نماید. اگرچه مطالعات در این زمینه محدود هستند، با این حال یک گزارش به این نتیجه رسید که عسل حاوی گرده گل (یک ماده آلرژی زا) است که می توان از آن برای درمان آلرژی مرتبط استفاده کرد.

طرز استفاده

یک روش ساده این است که میزان مساوی عسل و پودر دارچین را با هم مخلوط نموده و آن را در صبح میل کنید. اگر حساسیت پوستی دارید، می توانید ترکیب به دست آمده را روی نواحی مدنظر پوست خود قرار دهید.

15. گلودرد را درمان می نماید

بر اساس یافته های یک گزارش می توان از عسل برای درمان گلودرد استفاده کرد. تحقیقات محدودی درباره توانایی دارچین در درمان گلودرد وجود دارند .

طرز استفاده

یک قاشق چای خوری از مخلوط عسل و دارچین را مصرف کنید تا گلودردتان بهتر گردد.

16. به درمان آسم یاری می نماید

در یک مطالعه حیوانی نشان داده شد عسل در درمان و مدیریت آسم خرگوش ها مفید بود. مطالعات اجرا شده روی انسان ها نتایج مشابهی را در این زمینه به دست آورده اند. دلیل این موضوع ممکن است به وجود میزان کمی گرده در عسل برگردد. زمانی که گرده بلعیده گردد، سیستم ایمنی بدن را برای فراوری آنتی بادی های بیشتر تحریک می نماید.

بنابراین اگر فردی بعد از قرار گرفتن در معرض گرده دچار آسم گردد، آنتی بادی ها به بهبود علائم آسم او یاری می نمایند. در نظر داشته باشید که دارچین می تواند به عنوان یک آلرژن عمل نموده و آسم را تحریک کند. بنابراین اگر به آسم مبتلا هستید، از مخلوط عسل و دارچین با احتیاط بهره ببرید. اگر بعد از خوردن این مخلوط علائمتان بدتر شدند، دارچین را حذف نموده و فقط از عسل بهره ببرید.

طرز استفاده

یک قاشق چای خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری پودر دارچین ترکیب کنید. مخلوط را شب ها قبل از خواب و صبح ها با شکم خالی بخورید. به طور منظم از این مخلوط بهره ببرید. اگر دارچین مسئله ای برایتان به وجود آورد، از مخلوط عسل و آب بهره ببرید.

احتیاط

عسل و دارچین دو ترکیب طبیعی هستند که برای بدن فواید زیادی دارند. با این حال نباید در مصرف آن ها زیاده روی کنید. در ادامه به عوارض جانبی احتمالی عسل اشاره نموده ایم.

1. منجر به مسمومیت می گردد

عسل ممکن است به دلیل ایجاد مسمومیت منجر به انسداد قلبی درجه دوم گردد. دلیل دقیق این موضوع معین نیست، با این حال باید در مصرف عسل احتیاط کنید.

2 . ممکن است به دستگاه تناسلی مردان آسیب برساند

در بالا گفتیم که عسل می تواند باروری را در مردان بهبود ببخشد. با این حال مصرف مزمن و طولانی مدت عسل می تواند آسیب به دستگاه تناسلی مردان را در پی داشته باشد.

3. ممکن است برای بچه ها مضر باشد

مصرف عسل برای بچه ها زیر 1 سال ممنوع است. عسل حاوی ترکیبی است که فقط بزرگسالان می توانند آن را بدون اینکه دچار عوارض جانبی شوند هضم نمایند.

4. ممکن است سندرم روده تحریک پذیر را تحریک کند

سندرم روده تحریک پذیر در اثر گروهی از فیبرها و قندها به نام FODMAPs رخ می دهد که به خوبی هضم نمی شوند. عسل یکی از رایج ترین منابع FODMAPs محسوب می گردد.

5. منجر به حساسیت می گردد

درست است که در بالا گفتیم عسل به درمان حساسیت ها یاری می نماید، اما باید در نظر داشته باشید که تعداد کمی از مطالعات به این نتیجه رسیده اند. برترین کار مشورت با پزشک قبل از مصرف عسل است.

کلام پایانی

عسل و دارچین با فواید بی نظیر خود می توانند شما را متعجب نمایند. در مقاله امروز خبرنگاران مگ درباره خواص ترکیب عسل و دارچین صحبت کردیم. دارچین و عسل هر کدام جداگانه فواید زیادی برای بدن دارند و وقتی با هم مخلوط می شوند، یک ترکیب معجزه آسا را تشکیل می دهند. از جمله خواص عسل و دارچین می توانیم به یاری به پایین آوردن سطح کلسترول خون، درمان سوءهاضمه و مسائل مربوط به معده، درمان عفونت های مثانه و حفظ سلامت مو اشاره کنیم. حتما این ترکیب را مصرف کنید تا از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید. حواستان باشد در مصرف ترکیب عسل و دارچین زیاده روی نکنید، وگرنه دچار عوارض جانبی می شوید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: style craze

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: euroro.ir شناسه مطلب: 1791

به "16 خاصیت معجزه آسای عسل و دارچین برای پوست، مو و سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 خاصیت معجزه آسای عسل و دارچین برای پوست، مو و سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید